group 1185 2 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن
کارشناس فروش

۰۹۱۲۶۰۲۸۶۳۴

قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

اجرای فوم پلی یورتان پاششی
آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

معرفی فوم پاششی پلی یورتان و مزایای آن

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

فوم پاششی پلی یورتان ، عایقی حرارتی است که در ساختمان سازی از آن استفاده می شود. فوم مذکور در سال ۱۹۴۰ برای اولین بار اختراع شد. اوایل از این فوم برای هواپیماسازی در ارتش استفاده می شد. از دهه ۱۹۷۰ تا کنون، این فوم به عنوان عایق استفاده می شود. این نوع فوم مزایای بسیاری برای ساختمان سازی و حفظ دمای داخلی دارد. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را به طور کامل با فوم پلی یورتان پاششی و مزایا آن آشنا کنیم. همچنین در این مقاله می توانید اطلاعات مفیدی در رابطه با قیمت فوم پاششی پلی یورتان کسب کنید. پس تا انتهای این مطلب با عایق صوتی همراه باشید.

سفارش انواع عایق صوتی و دریافت قیمت بروز خدمات عایق صوتی 

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

فوم پاششی پلی یورتان، یکی از بهترین انواع عایق ها برای انجام عملیات ساختمان سازی به شمار می رود. این عایق برای پر کردن انواع منافذ از جمله در و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. از فوم پاششی پلی یورتان به عنوان یکی از بهترین عایق ها برای حفظ دمای داخلی یاد می شود. امروزه انواع مختلفی از عایق های پاششی وجود دارند که یکی از آن ها، فوم پلی یورتان پاششی است.
فوم پلی یورتان پاششی به فومی گفته می شود که از ترکیب مواد مختلفی نظیر رزین، ایزوسیانات و چند ترکیب شیمیایی هیدروژن دار، ساخته شده است. اگر به بازار مراجعه کرده و به دنبال یک فوم عایق باشید، اولین پیشنهاد فروشندگان به شما، فوم پاششی پلی یورتان است. این نوع فوم کاربردهای متنوعی برای فضاهای داخلی و خارجی ساختمان دارد. این کاربردها با توجه به نوع فوم مشخص می شوند. در ادامه به معرفی انواع فوم پاششی پلی یورتان و کاربرد آن ها پرداخته ایم.

نمونه فوم پاششی پلی یورتان اجرا شده

توسط تیم تخصصی عایق صوتی، بر روی کف سازه

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

انواع فوم پاششی پلی یورتان

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

این نوع فوم در دو مدل سلول باز و سلول بسته مورد استفاده قرار می گیرد. فوم پاششی سلول باز، مقاومت کمتری در برابر تغییرات آب و هوایی داشته و طول عمر آن کم است. از همین رو، برای فضاهای بسته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که قیمت این نوع فوم کمتر بوده و برای کف و دیوارهای داخلی مناسب است. فوم پاششی سلول بسته، دوام و طول عمر بالاتری داشته و می تواند برای فضاهای باز مورد استفاده قرار گیرد. از این نوع فوم برای عایق بندی استخرهای روباز و هر فضای خارجی دیگری استفاده می شود. از جمله فضاهایی که از این فوم در آن ها استفاده می شود، پشت بام ها و دیوارهای خارجی ساختمان هستند.
از فوم پاششی سلول باز بیشتر به عنوان عایق صوتی بهره گرفته می شود. دلیل این امر، چگالی پایین فوم سلول باز و انبساط ۵۰ برابری آن است. فوم سلول باز پس از پاشش، حالت اسفنجی و حفره دار به خود می گیرد.

وجود مولکول های هوا میان مواد فوم، سبب می شود تا یک عایق صوتی فوق قوی باشد.

polyurethane foam 2 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

 همچنین وزن پایین آن، بار اضافه ای برای ساختمان نخواهد داشت. از این نوع فوم می توان برای استودیوهای صدابرداری و ضبط موسیقی نیز استفاده کرد. از دیگر کاربردهای فوم سلول باز، عایق بندی سالن های سینمایی و آتلیه ها را می توان نام برد.

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

مزایای فوم پاششی پلی یورتان

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

استفاده از فوم پاششی پلی یورتان، مزایای بی شماری دارد. در این قسمت از مقاله به نام بردن برخی از این مزایای اکتفا کرده ایم. از جمله مزایای استفاده از فوم مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمونه کار اجرای فوم پاششی پلی یورتان توسط شرکت عایق صوتی

polyurethane foam 2 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن
polyurethane foam 3 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن
polyurethane foam 4 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن
polyurethane foam 5 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن
آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

سرعت اجرای فوم پاششی پلی یورتان

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

اجرای فوم پاششی پلی یورتان یکی از پر سرعت ترین پروژه های عایق بندی به شمار می رود. این نوع فوم به صورت مایع درون دستگاهی مخصوص ریخته می شود. سپس روی سطح مورد نظر، درون درزها و هر جایی که نیاز به پوشش دارد پاشیده خواهد شد. مایع بودن آن سبب شده تا بتوان این فوم را روی هر سطح و درزی که دسترسی به آن سخت است، پاشید. این فوم در مجاورت هوا سفت شده و شکل قالبی که درون آن ریخته شده است را به خود می گیرد.
البته باید دقت داشته باشید که فشار پاشش ماده نیز بسیار مهم است. در صورتی که ماده با فشار مناسب محل مورد نظر پاشیده نشود، فرم خوبی به خود نمی گیرد. یکی از مزایای این نوع فوم، آن است که تمامی درزها و خلل و فرج ها را پر کرده و هیچ جای خالی باقی نمی گذارد. سرعت پرتاب و پاشش ماده نیز بسیار مهم است. هر چه سرعت پاشش بیشتر باشد، درزها و خلل و فرج ها به درستی پر می شوند و مواد در یک نقطه جمع نمی شوند.
بعد از انجام عملیات پاشش، باید مدت زمان لازم برای خشک شدن فوم را به آن بدهید. قسمت بیرونی این فوم در عرض ۲۰ دقیقه خشک خواهد شد. اما بخاطر داشته باشید برای خشک شدن کامل نیاز به یک بازه ۲۴ ساعته دارید.

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

اجرای فوم پاششی پلی یورتان

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

یکی از بهترین شرکت ها در زمینه فروش فوم پاششی پلی یورتان، شرکت عایق صوتی است. فعالیت این شرکت در زمینه عایق های صوتی، حرارتی، برودتی و رطوبتی است. شرکت عایق صوتی، تجربه ای در حدود ۵۰ سال در این زمینه داشته و دارای گواهی های معتبر در زمینه عایق صوتی است. تمامی پرسنل مشغول به کار در این مجموعه آموزش دیده بوده و مدارک معتبر از کشورهای اروپایی دارند.
از جمله فعالیت های شرکت عایق صوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
انجام پروژه های بزرگ در صنعت و نیروگاه های آب و برقی
انجام پروژه های هوا و فضا
انجام پروژه های نیروگاه های انرژی هسته ای
انجام پروژه های بیمارستانی و برج های بزرگ مسکونی، اداری و تجاری
یکی از بزرگ ترین شرکت ها در زمینه تامین و تجهیز و مشاوره و کارشناسی در زمینه صوت و آکوستیک
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید از قسمت تماس با ما سایت، با کارشناسان عایق صوتی تماس حاصل نمایید.

Polyurethane spray foam 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن
آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

آیا اجرای فوم پاششی پلی یورتان نیاز به تخصص دارد؟

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

پاسخ به این سوال یک «بله» محکم است. در صورتی که شما تهیه فوم پاششی پلی یورتان را به صورت کارشناسی شده پیگیری نکنید، دچار مشکل خواهید شد. در قدم اول شما باید از یک مرکز معتبر فوم پلی یورتان پاششی را تهیه نمایید. پس از آن، باید دقت داشته باشید که حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. شرکت عایق صوتی، با بیش از ۵۰ سال تجربه در زمینه فروش و نصب انواع عایق های صوتی، از افرادی متخصص بهره مند است.
اجرای فوم پاششی پلی یورتان باید با رعایت قوانین و استانداردهای لازم صورت گیرد. در صورتی که فرد مجری، شناخت کافی نسبت به نحوه اجرا نداشته باشد، می تواند خسارات زیادی به بار آورد. از جمله مواردی که فرد مجری باید نسبت به آن ها شناخت داشته باشد عبارتند از:

شناخت نسبت به مواد و نحوه ترکیب آن ها
شناخت از نسبت مورد نیاز از هر ماده برای تشکیل ماده نهایی
نحوه پاشش فوم
تنظیم دستگاه
در صورتی که فرد مجری در شناخت هر یک از موارد نام برده شده ضعیف باشد، می تواند مشکلات زیر را پدید آورد:
ضعیف بودن فوم
شکنندگی
ترک خوردگی
عدم چسبندگی مورد انتظار
وجود درز و شکاف
عدم یکنواختی در پخش

باید دقت کنید که مجری متخصص باید در هنگام اجرا از تجهیزات ایمنی کافی استفاده کند. این فوم در هنگام اجرای گازی سمی متصاعد کرده و افراد غیر متخصص و متفرقه نباید در محیط حاضر باشند. در غیر این صورت، خطرات جانی به بار خواهند آمد. در این زمینه شما می توانید با خیال راحت به شرکت عایق صوتی اطمینان کنید. ما بهترین نوع فوم پاششی پلی یورتان را توسط افراد متخصص برای شما اجرا خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق قسمت تماس با ما، با کارشناسان سایت عایق صوتی در تماس باشید.

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

شرایط الزامی برای استفاده از فوم پلی یورتان پاششی

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

در صورتی که می خواهید از فوم پاششی پلی یورتان برای ساختمان استفاده کنید، باید شرایط زیر رعایت شود:
از نوع کند سوز فوم پاششی پلی یورتان استفاده شود.
فضاهای مجاور حتما حریق بندی شوند.
ساختار سیستم داخلی باید مستقل از عایق باشد.
مشخصات فوم پاششی باید با استاندارد ASTM C96-1029 مطابقت داشته باشد.
حتما باید مبحث ۱۹ مقررات ملی ایران برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی رعایت شود.
رعایت کلیه ضوابط مقررات ملی ساختمان در اجرا و تولید این فوم الزامی است.
ضوابط مندرج در مبحث ۳ مقررات ملی ایران و آیین نامه محافظت از ساختمان ‌ها در برابر حریق باید رعایت گردد.
استفاده از این عایق حرارتی، فقط در لایه‌ ی پنهان مجاز است. از این فوم باید توسط یک لایه تخته به ضخامت ۵/۱ سانتی متر محافظت شود.
با توجه به عملکرد نامطلوب برخی پلی یورتان ‌ها در برابر آتش، استفاده از این عایق برای ساختمان‌ مسکونی مناسب نیست.

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

قیمت فوم پاششی پلی یورتان

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

قیمت فوم پاششی پلی یورتان به عوامل مختلفی وابسته است. با این حال، بهتر است از این فوم بیشتر برای پروژه های بزرگ و متراژ بالا استفاده شود. دلیل این امر، بالا بودن مواد اولیه تهیه این فوم است. مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این فوم، به صورت بشکه ای به فروش می رسند. از همین رو، برای پروژه های متراژ پایین چندان به صرفه نیست. همچنین شما بعد از تهیه این مواد، باید مکانی برای نگهداری آن ها داشته باشید. در صورتی که متراژ پروژه پایین باشد، مکان مناسبی برای نگهداری فوم وجود ندارد. به همین دلیل توصیه می شود برای پروژه های ساختمان سازی کوچک از انواع دیگر عایق ها استفاده کنید. در قسمت بعدی همین مقاله، عوامل مختلفی که در قیمت فوم پاششی پلی یورتان اثرگذارند را برای شما مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

قیمت فوم پاششی پلی یورتان به چه عواملی بستگی دارد؟

آیکون 3 1 - قیمت فوم پاششی پلی یورتان + اجرای آن

از جمله مواردی که در تعیین قیمت فوم پاششی پلی یورتان موثر هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– پیش‌ ساخته بودن؛ در صورتی که پروژه شما پیش ساخته باشد و در کارگاه ساخته شود، قیمت اجرای پروژه متفاوت خواهد بود.
– برند فوم پاششی پلی‌ یورتان؛ هر چه عایق شما از برند معتبرتری تهیه شود، کیفیت متریال اولیه آن بهتر بوده و قیمتش بالاتر است.
– نوع فوم پلی ‌یورتان پاششی ؛ انواع مختلفی از فوم پاششی پلی یورتان وجود دارند که عبارتند از: حرارتی، صوتی، اسپری یا رطوبتی. قیمت فوم پاششی پلی یورتان در هر کدام از این مدل ها متفاوت خواهد بود.
– متراژ پروژه؛ با توجه به این که متراژ پروژه شما چقدر است، این عایق می تواند قیمت متفاوت تری داشته باشد. هر چه پروژه بزرگ تر شود، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. البته به خاطر داشته باشید پروژه های مقیاس بزرگ مقرون به صرفه تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *