group 1185 2 - قیمت لمسه کوبی درب
کارشناس فروش

۰۹۱۲۶۰۲۸۶۳۴

قیمت لمسه کوبی درب

درب لمسه کوبی شده
آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

معرفی لمسه کوبی درب و مزایای آن

آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

لمسه کوبی درب هنری است که برای زیبایی بخشی به دیوار، درب، مبلمان و … از آن استفاده می شود. حتما شما هم درهایی که با پارچه های چرمی پوشانده شده و در نقاطی فرو رفتگی دارند، دیده اید. این درها با هنر لمسه کوبی تزیین شده اند. گاهی با استفاده از ورق‌ های فلزی نازک مانند طلا یا نقره، درخشش و زیبایی کار افزایش می یابد. برای ساخت مبلمان نیز می توان از این هنر استفاده کرد. این کار به عنوان نمادی از ظرافت و اشرافیت در طراحی داخلی شناخته می شود.
البته لمسه کوبی درب تنها جنبه تزئینی ندارد. در مواردی لمسه کوبی درب به منظور عایق کاری آن صورت می گیرد. لمسه کوبی درب از زمان پهلوی، همراه با فرهنگ فرانسوی وارد ایران شد. از آن زمان تاکنون، بسیاری از ساختمان های اداری شیک، از درب های لمسه کوبی شده برای اتاق مدیران خود بهره می گیرند. یکی از بهترین گزینه ها برای درب اتاق جلسات نیز درب لمسه کوبی شده است؛ چرا که این درب ها، عایق های صوتی فوق العاده ای هستند که با جلوگیری از آلودگی صوتی، تمرکز را افزایش می دهند.
در این مقاله از عایق صوتی، هر آنچه که لازم است در رابطه با لمسه کوبی درب بدانید به شما آموخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان عایق صوتی تماس بگیرید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سفارش انواع لمسه کوبی درب و دریافت قیمت اجرای آن 

آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

لمسه کوبی درب چیست؟

آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

لمسه کوبی درب ، روشی است که در آن درب های چوبی با پارچه ها و عایق های صدا پوشانده می شوند.

آیا برایتان اتفاق افتاده است که به یک اتاق وارد شوید و متوجه سکوت فراگیر آن شوید؟ یکی از عواملی که سبب می شود تا سکوتی فراگیر در اتاق ایجاد شود، عایق بندی درب اتاق است. این عایق بندی به روش های گوناگونی انجام می شود که یکی از آن ها لمسه کوبی درب است.

پارچه ها و عایق ها روی سطح درب چسبانده شده و با استفاده از لمسه، طرح لوزی شکل روی درب ایجاد می شود. درب های لمسه کوبی شده معمولا درب هایی سنگین و شیک هستند. ظاهر آن به گونه ای است که گویی از چرم ساخته شده و این نوع پارچه با ظرافت خاصی روی آن چسبیده است.
بیشتر افرادی که قصد دارند تا اتاق خود را عایق بندی آکوستیک کنند، ابتدا به سراغ لمسه کوبی درب می روند. لمسه کوبی درب، علاوه بر زیبایی بخشی به محیط، اتاق شما را عایق بندی صوتی می کند. این یعنی اتاق شما با لمسه کوبی درب، تبدیل به یک اتاق آکوستیک حرفه ای می شود. بیشتر استودیوهای موسیقی و استودیوهای ضبط صدا، از لمسه کوبی درب استفاده می کنند. این نوع درب به شما کمک می کند تا هیچ گونه صدای مزاحمی به داخل اتاق وارد نشود. از سوی دیگر، هر سروصدایی اعم از سروصدای ساز یا ضبط صدا نیز از اتاق شما به بیرون درز نمی کند. همین موضوع سبب می شود تا محیط شما یک محیط کاملا ساکت، آرام و بدون نویز باشد.

آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

تفاوت لمسه کوبی درب با لمسه دوزی

آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

بسیاری از افراد لمسه کوبی درب را با لمسه دوزی اشتباه می گیرند. در صورتی که با هم متفاوت هستند. لمسه کوبی درب نسبت به لمسه دوزی، تنوع طرح و رنگ بیشتری دارد. همچنین در لمسه کوبی درب، نیازی به دوخت چرم نداریم. البته لازم به ذکر است که به جز مرحله نام برده شده، دیگر مراحل در هر دو هنر یکسان هستند. زمانی که دوخت چرم در لمسه کوبی درب حذف می شود، عایق زیرین می تواند با ضخامت بیشتری انتخاب شود. از همین رو، درب بهتر و با قدرت بیشتری تبدیل به عایق صوتی می شود. این در حالی است که در لمسه دوزی به دلیل استفاده از دوخت و دوز، امکان انتخاب طیف گسترده عایق ها را نداریم. همچنین نمی توانیم به میزانی که واقعا لازم داریم از عایق برای زیر چرم استفاده کنیم. از همین رو، اگر نیاز به یک درب آکوستیک فوق حرفه ای دارید، باید حتما لمسه کوبی را انتخاب کنید.
در موارد دیگر نیز ممکن است درز درب های شما بسیار عمیق باشد. این شرایط مستلزم آن است که حتما از لمسه کوبی درب استفاده کنید و نه لمسه دوزی. البته درب لمسه کوبی شده زیبایی کمتری نسبت به درب لمسه دوزی شده دارد؛ چرا که ظاهر آن زمخت تر می شود. با این حال به لحاظ فنی، کارآیی لمسه کوبی درب، بیشتر از لمسه دوزی درب است. البته این زمخت بودن چندان هم بد نیست. به دلیل قطر زیاد مواد عایق، درب ظاهری چند بعدی پیدا می کند که برای اتاق های رسمی گزینه شکیل تری خواهد بود.

آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

لمسه کوبی درب چه مزایایی دارد؟

آیکون 3 1 - قیمت لمسه کوبی درب

حتما این سوال در ذهن شما نقش بسته است که مزایای لمسه کوبی درب چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ در این قسمت از مقاله به توضیح مزایای لمسه کوبی درب پرداخته ایم. لمسه کوب کردن درب‌ ها یکی از صنایع دستی و هنری است که می ‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. از جمله مزایای آن می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیباسازی؛ لمسه کوبی باعث افزایش زیبایی و جذابیت ظاهری درب‌ ها می ‌شود.همچنین می ‌تواند چهره‌ ای منحصر به ‌فرد به فضای داخلی و خارجی ساختمان ها بدهد.
مقاومت و دوام؛ فرآیند لمسه کوبی می‌ تواند مقاومت درب را در برابر ضربه و خراش افزایش دهد.
ارزش افزوده؛ درب‌ هایی که با هنر لمسه کوبی تزیین شده‌ اند، به دلیل زمان ‌بر و دستی بودن فرآیند، معمولاً ارزشمندتر هستند.
نماد فرهنگی و هنری؛ لمسه کوبی می ‌تواند نشان ‌دهنده میراث فرهنگی و سنت‌ های هنری یک منطقه یا کشور باشد.
عایق ‌بندی صوتی؛ لمسه‌ کاری می ‌تواند به عنوان یک لایه عایق صوتی نیز عمل کند. درب های لمسه کوبی شده از ورود سر و صدای خارجی به محیط داخلی جلوگیری می کند.
تنوع طراحی؛ لمسه کوبی امکان ایجاد طراحی‌ های متنوع و شخصی ‌سازی بر اساس سلیقه مشتری را فراهم می ‌آورد.
این مزایا می‌ تواند در تصمیم‌ گیری برای انتخاب نوع درب و تزیینات آن موثر باشد.

دیگر مزایای لمسه کوبی

از جمله دیگر مزایای لمسه کوبی درب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
عایق سازی فوق العاده برای محیط
جلوگیری از ورود اصوات اضافه به محیط
جلوگیری از انعکاس صدا در محیط
زیبایی بخشی به دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار
شستشوی راحت به خصوص زمانی که جنس چرم انتخاب می شود
هزینه های ساخت به شدت پایین برای لمسه کوبی درب های موجود در محل
افزودن گرما و صمیمیت به محیط های کاری رسمی
افزایش آرامش محیط و عاملی برای تمدد اعصاب و تمرکز بیشتر

درب های معمولی را می توان لمسه کوبی کرد؟

در مواردی می توانید درب های موجود در محل خود را لمسه کوبی کنید. برای این منظور، متخصص لمسه کوبی درب در محل شما حاضر شده و درب مورد نظر را بررسی می کند. درب هایی که قرار است لمسه کوبی شوند، باید مرغوب باشند تا بتوان این تکنیک را روی آن ها پیاده کرد. عایق کاری درب، ابتدا با پشم سنگ، ابر یا سایر مواد مورد نیاز برای عایق کاری، انجام می شود. سپس یک لایه چرم مصنوعی یا طبیعی که انتخاب آن به عهده مشتری است، روی درب کشیده خواهد شد. پس از آن روی کار با ساختار لوزی شکل یا ساده به انتخاب مشتری، لمسه کوبی می شود. بهترین نوع لمسه کوبی درب، مدل لوزی است؛ چرا که سبب می شود امواج صدا شکسته شده و از بین بروند. پس از این که کار لمسه کوبی درب معمولی انجام شد، متخصص شروع به رگلاژ و نصب در می کند. رگلاژ نهایی بسیار مهم است؛ چرا که در کاهش صدا تاثیر به سزایی خواهد داشت.

اجرای لمسه کوبی درب

یکی از بهترین شرکت ها در زمینه لمسه کوبی درب، شرکت عایق صوتی است. فعالیت این شرکت در زمینه عایق های صوتی، حرارتی، برودتی و رطوبتی است. شرکت عایق صوتی، تجربه ای در حدود ۵۰ سال در این زمینه داشته و دارای گواهی های معتبر در زمینه عایق صوتی است. تمامی پرسنل مشغول به کار در این مجموعه آموزش دیده بوده و مدارک معتبر از کشورهای اروپایی دارند.
از جمله فعالیت های شرکت عایق صوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
انجام پروژه های بزرگ در صنعت و نیروگاه های آب و برقی
انجام پروژه های هوا و فضا
انجام پروژه های نیروگاه های انرژی هسته ای
انجام پروژه های بیمارستانی و برج های بزرگ مسکونی، اداری و تجاری
یکی از بزرگ ترین شرکت ها در زمینه تامین و تجهیز و مشاوره و کارشناسی در زمینه صوت و آکوستیک
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید از قسمت تماس با ما سایت، با کارشناسان عایق صوتی تماس حاصل نمایید.

آیا اجرای لمسه کوبی درب نیاز به تخصص دارد؟

پاسخ به این سوال یک «بله» محکم است. این فرآیند به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. لمسه کوبی فرآیندی دقیق و زمان ‌بر است. از همین رو، باید حتما توسط متخصص انجام شود. به عبارتی، لمسه کوبی همواره باید توسط هنرمندان و صنعت‌ گران با تجربه انجام شود تا کیفیت کار تضمین گردد. همچنین ابزار و تکنیک‌ های مختلفی نیز ممکن است بسته به نوع و جزئیات طرح در نظر گرفته شود؛ در صورتی که شما اجرای لمسه کوبی درب را به صورت کارشناسی شده پیگیری نکنید، دچار مشکل خواهید شد.
در قدم اول شما باید اجرای لمسه کوبی درب را به یک مرکز معتبر بسپارید. پس از آن، باید دقت داشته باشید که حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. شرکت عایق صوتی، با بیش از ۵۰ سال تجربه در زمینه فروش و نصب انواع عایق های صوتی، از افرادی متخصص بهره مند است. برای این منظور می توانید درخواست خود را از طریق قسمت تماس با ما در همین سایت، ثبت کنید. برای شروع لمسه کوبی درب، ابتدا باید با کارشناسان ما جلسات مشاوره و توجیهی داشته باشید. پس از آن، خدمات مناسب با نیاز شما به شما پیشنهاد شده و انتخاب می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان عایق صوتی در تماس باشید.

زمان لازم برای لمسه کوبی درب چقدر است؟

زمان لازم برای لمسه کوبی یک درب بستگی به چندین عامل دارد، از جمله:
پیچیدگی طرح؛ طرح‌ های ساده ‌تر ممکن است چند روز زمان ببرند. در حالی که طرح ‌های بسیار پیچیده و جزئی ممکن است نیاز به چندین هفته یا حتی ماه‌ ها زمان داشته باشند.
اندازه درب؛ یک درب کوچک تر به زمان کمتری برای لمسه کوبی نسبت به یک درب بزرگ احتیاج دارد.
تعداد کارگران؛ اگر تنها یک هنرمند روی پروژه کار می ‌کند، زمان بیشتری نسبت به یک تیم از هنرمندان لازم خواهد بود.
به طور کلی، یک پروژه لمسه کوبی ممکن است از یک هفته تا چند ماه زمان ببرد. توصیه می ‌کنیم که برای دریافت زمان دقیق ‌تر، با صنعت ‌گران یا هنرمندانی که این کار را انجام می ‌دهند مشورت کنید. زیرا آن ‌ها بهتر می ‌توانند با توجه به جزئیات پروژه شما زمان ‌بندی دقیق ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید با کارشناسان عایق صوتی تماس حاصل نمایید. پس از مشاوره و نیازسنجی برای شما، زمان تقریبی به شما گزارش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *