group 1185 2 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن
کارشناس فروش

۰۹۱۲۶۰۲۸۶۳۴

انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

انواع پشم سنگ عایق صدا
آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ عایق صدا

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ عایق صدا، به ماده ای گفته می‌شود که می‌تواند توسط الیاف معدنی خود، صدا را جذب کرده و از خود عبور ندهد و در اصل عایق صوتی باشد. پشم سنگ عایق صدا در زبان انگلیسی، راک وول، گفته می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای آن به عنوان عایق حرارتی است. جایگاه‌هایی که از پشم سنگ عایق صوت استفاده می‌کنند عبارتند از پالایشگاه‌های نفت و گاز، مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها و صنایع ساختمان، اتاق ضبط صدا و اتاق گویندگی و هر جایی که عایق صوتی نیاز باشد. یکی دیگر از این نوع عایق ، سازگاری آن با محیط زیست است. پشم سنگ عایق صدا با همه مصالحی که در ساخت ساختمان به کار می‌روند سازگاری دارد و باعث میشود که تماس آن با مصالح ساختمانی مشکلی ایجاد نکند. همچنین در روکش‌های کابل‌های برق و لوله‌های پی وی سی ترکیباتی وجود دارد که نصب عایق صدا باعث از بین رفتن آن‌ها نمی شود. پشم سنگ عایق صدا به پوست آسیب نمی‌رساند و مزیت دیگر آن عدم تصاعد ترکیبات مسموم کننده و دود می‌باشد. استفاده از این ماده باعث می‌شود هزینه‌ای که باید برای مصرف انرژی صرف شود کاهش پیدا کند. جنس آن نیز از ماده ای استریل و نسوز می‌باشد.

سفارش انواع عایق صوتی و دریافت قیمت بروز خدمات عایق صوتی 

سنگ تخته ای محصول - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن
پشم سنگ تخته ای
سنگ رولی عایق صدا - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن
پشم سنگ رولی
سنگ لوله ای عایق صدا - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن
پشم سنگ لوله ای
فهرست مطالب
آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ چیست؟

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ یک ابزار عایقی می باشد. این ماده خاص در برابر صدا، حرارت و همچنین رطوبت محیط خاصیت ضد عایقی دارد. پشم سنگ عایق صدا ، حرارت و طوبت، تا دمای ۷۵۰+ درجه سانتی گراد را تحمل کرده، نقطه ذوب آن ۱۳۰۰+ درجه می باشد و برودت هوا تا دمای ۳۰- درجه سانتی گراد را نیز تحمل می نماید. قدرت عایقی پشم سنگ ، حرارت و رطوبت به دلیل قدرت رقابتی بالایی که با بتن و دیوار آجری دارد در صنایع و حوزه های مختلف از جمله صنایع پالایشگاهی، نیروگاه ها، صنایع غذایی و بلاخص ساختمان و تاسیسات مورد توجه قرار گرفته است. چرا که قدرت عایقی پشم سنگ  ، رطوبت و حرارت ۳۳ برابر دیوار بتنی و ۲۲ برابر دیوار آجری می باشد. مواد اولیه تشکیل دهنده پشم سنگ عایق صدا از سنگ بازالت بوده که در حالت ها و طرح های مختلفی از جمله انواع ایزوترم (پشم خام فله)، ایزوبلانکت (پتویی)، ایزوپایپ (لوله‌ای)، فنوپانل (تخته‌ای فشرده) و فنوفلت (لحافی) تولید می‌شود. پشم سنگ علاوه بر مصارف عایق کاری صوتی در ساختمان ها و مراکز مختلف، به عنوان عایق دما و رطوبت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های مهم پشم سنگ عبارتند از:

  • عایق حرارتی عالی برای دیوارها، لوله های مختلف، کانال ها و هواکش ها و غیره؛
  • مقاوت بالا در برابر آتش سوزی؛
  • قدرت آبگریزی بالا که آن را در برابر رطوبت مقاوم می سازد؛
  • بالا بودن عمر مفید؛
  • توان عایقی بالا در عدم انتقال و جذب اصوات مختلف؛
  • قابلیت بازیافت مجدد و کمک به محیط زیست؛

برای تولید پشم سنگ عایق صدا و سایر انواع پشم سنگ، سنگ بازالت را در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده تا ذوب گردد. سپس در یک پروسه مشابه با پروسه تولید پشمک، سنگ بازالت ذوب شده را به رشته های بسیار نازکی تبدیل می کنند. این رشته ها همان پشم سنگ بوده که سپس توسط روکش کردن با مواد مختلفی به فرمی منسجم و قابل شکل دهی تبدیل می گردد.

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

میزان جذب صدای پشم سنگ

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

میزان جذب صدای پشم سنگ به مواردی مانند دانسیته، ضخامت و همچنین فرکانس امواج بستگی دارد. میزان جذب صدای پشم سنگ عایق صدا در پشم سنگ‌هایی با بازده ۱۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب و با ضخامت کمتر از ۵۰ میلیمتر، اگر بخواهند فرکانس‌هایی را که در محدوده شنوایی انسان هستند جذب کنند، ۳۹ تا  ۵۵ دسیبل می‌باشد. اگر به دنبال یک عایق صوتی برای استودیو ضبط صدا و سالنهای کنفرانس می‌باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از عایق پشم سنگ استفاده کنید که به خوبی می‌تواند سر و صدای یک محیط را کنترل کرده و به بیرون انتقال ندهد. صداهایی که در محدوده شنوایی انسان قرار دارند دارای فرکانس‌های کمتر از ۷۰ دسی بل می‌باشند. پشم سنگ عایق صدا میتواند این صداها را جذب کند و انتقال آنها را کاهش دهد.

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

بهترین دانسیته پشم سنگ برای عایق صدا

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

دانسیته و ضخامت پشم سنگ عایق صدا تعیین می کند که پشم سنگ مد نظر چه میزان صدا و با چه فرکانسی را جذب مب نماید. بدون شک صداهایی با فرکانس بالا قدرت بیشتری برای عبور از مونع داشته و نیاز به چشم سنگ عایق صدایی با دانسیته و ضخامت بالاتر دارند. علاوه بر این گاهی افراد پشم سنگ عایق صوت را برای مکان هایی تهیه می کنند که حجم صداهای مزاحم در آن بسیار بالا بوده و یا اینکه تمایل به ساخت استودیوی ضبط صدا دارند و به همین دلیل به پشم سنگ عایق صدای با کیفیت بالایی نیاز دارند. تمامی این موارد آنها را به سمت و سوی یافتن بهترین دانسیته پشم سنگ برای عایق صدا وا می دارد. دانسیته (چگالی) پشم سنگ تحت تاثیر ضخامت آن قرار دارد. بر همین اساس انواع مختلفی از پشم سنگ دارای دانسیته متفاوتی می باشند. دانسیته انواع پشم سنگ به صورت زیر است (اعداد تقریبی می باشند):

نوع پشم سنگ عایق صدادانسیته (کیلوگرم بر مترمربع)
تخته ای۸۰ الی ۱۸۰
لحافی۳۰ الی ۶۰
پتویی۸۰ الی ۱۵۰
فله ای۸۰ الی ۱۰۰
لوله ای۸۰ الی ۱۶۰

بهترین دانسیته پشم سنگ عایق صدا بر اساس نوع کاربری آن متفاوت است. به طور مثال فردی که پشم سنگ عایق صوت را برای ساخت استودیوی ضبط صدا استفاده می کند باید از بهترین دانسیته پشم سنگ موجود در بازار استفاده کند. چرا که برای چنین فردی در کنار عایق بودن محیط در برابر صداهای مختلف، جذب صداهای اضافی و نویزهای مزاحم توسط پشم سنگ، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای عایق کردن یک دیوار در ساختمان مسکونی توسط پشم سنگ می توان از پشم سنگ عایق صوت با ضخامت ۵ سانتی متر و دانسیته ۱۳۰ کیلوگرم بر مترمربع استفاده کرده و بهترین نتیجه را دریافت نمود.


برای اطلاعات بیشتر درباره صدای چیلر کلیک کنید

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

قیمت پشم سنگ عایق صدا

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

قیمت پشم سنگ عایق صدا به معیارهای متفاوتی بستگی دارد و نمی‌توان برای آن یک قیمت ثابت تعیین کرد. بهتر است برای اطلاع از قیمت پشم سنگ عایق صدا با فروشگاه اینترنتی ayeghsoti.com تماس بگیرید. فاکتوری که در قیمت پشم سنگ عایق صدا تاثیر گذار است اندازه و انواع مختلف آن می‌باشد که می‌تواند به صورت روکش دار و بدون روکش باشد. قیمت پشم سنگ عایق صوت بر اساس کارخانه تولید کننده آن ممکن است متفاوت باشد. چرا که مواد اولیه و روش پخت پشم سنگ می تواند در نتیجه نهایی کار و در نهایت در قیمت پشم سنگ عایق صدا اثرگذار باشد. پشم سنگ عایق صوت در انواع مختلف پشم سنگ تخته ای، لحافی، پتویی، فله ای و لوله ای تولید می گردد که نوع آن بر قیمت نهایی پشم سنگ عایق صوت اثرگذار است. این تفاوت قیمت در انواع مختلف پشم سنگ عایق صدا خود از تفاوت در ضخامت و دانسیته آن ها ناشی می شود. معمولاً قیمت پشم سنگ عایق صدا که به صورت عمده تهیه می‌شود دارای تخفیف می‌باشد.

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

عوامل موثر در قیمت پشم سنگ عایق صدا

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

یکی از اصلی ترین نکات قبل از خرید پشم سنگ عایق صدا ، تنوع قیمت این محصول می باشد؛ این امر باعث شده تا انتخاب فروشنده یا فروشگاه فروش این محصول کمی دشوار شود.

در ادامه چند مورد از عواملی که می تواند در قیمت پشم سنگ عایق صوت تاثیرگذار باشد رو با هم بررسی کنیم :

کیفیت محصول : مشخصا استفاده از مواد اولیه با کیفیت ، می تواند قیمت تمام شده یک محصول رو افزایش دهد .

برند محصول : برند نیز همیشه روی قیمت محصولات تاثیر گذار است . اکثر مواقع هرچه برند معروف تر باشد ، به پشتیبانه ی کیفیت بالا و اعتماد مردم و همچنین ارائه خدمات پس از فروش ، دارای قیمت بالا تری هستند.

میزان سفارش : برخی از شرکت ها ، به ازای سفارش بالا ، قیمت تمام شده محصول را کمتر محاسبه میکنند و خرید اقتصادی تر خواهد شد.

مدل محصول انتخابی : پشم سنگ عایق صدا دارای مدل های مختلفی است که درباره انواع آن صحبت شد. هر کدام از این مدل ها دارای قیمت متفاوتی نسبت به مدل دیگر هست .

میزان دانسیته و یا چگالی : یک فاکتور مهم در پشم سنگ ، میزان دانسیته محصول انتخابی است . چگالی و دانسیته این محصول نیز می تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد.

حاشیه سود شرکت : سیاست های اقتصادی هر شرکت نسبت به شرکت دیگر می تواند متفاوت باشد ، از این رو شرکت هایی که با حاشیه سود کمتری محصول ارائه میکنند ، دارای قیمت مناسب تری هستند.

pashme sang 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن
آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ دانسیته ۲۰۰

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ دانسیته ۲۰۰ به پشم سنگ عایق صدایی گفته می‌شود که سخت تر است. به طور کلی با بالارفتن دانسیته میزان سفتی پشم سنگ نیز بیشتر می‌شود. همچنین ضخامت پشم سنگ‌های دانسیته ۲۰۰ می‌تواند از ۲ تا ۵ سانتیمتر متفاوت باشد. پشم سنگ دانسیته ۲۰۰ در برابر آتش سوزی مقاوم است.

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ پتویی

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ پتویی را در انگلیسی ایزوبلانکت می نامند. پشم سنگ پتویی در ضخامت، دانسیته و ابعاد مختلفی جهت مصارف گوناگون تولید می گردد.از پشت سنگ پتویی، معمولاً به عنوان عایق حرارتی استفاده می‌کنند که می‌تواند تحمل دمای بالایی مانند ۷۵۰ درجه سانتی گراد را نیز داشته باشد. مصرف کنندگان بر اساس نیاز خود می توانند از پشم سنگ عایق صدا پتویی در ابعاد، دانسیته و ضخامت مد نظر خود استفاده نمایند.انواع مختلف پشم سنگ پتویی، پشم سنگ یک طرف توری و دو طرف توری می‌باشند. برای گالوانیزه کردن آنها از روکش‌هایی مانند فویل، آلومینیوم، پارچه‌های نسوز و کاغذ کرافت استفاده می‌شود. پشم سنگ پتویی معمولاً به صورت تا شده یا به صورت رولی به فروش می‌رود. این محصول دارای دانسیته‌های متفاوت و ضخامت‌های گوناگونی است که هر کدام از آنها برای یک کار مناسب می‌باشد. معمولاً آن ها با دانسیته‌های ۸۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب تولید می‌شوند.

از پشم سنگ پتویی میتوان در کاربرد‌هایی که دارای سطوح صاف یا منحنی‌های بزرگ می‌باشند استفاده کرد.

سنگ پتویی - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

 کاربرد‌هایی مانند اگزوز‌های صنعتی، کوره‌هایی که تا ۷۵۰ درجه سانتیگراد حرارت تولید می‌کنند، در دیگ‌های بخار و در دودکش کارخانه‌ها از پشم سنگ پتویی استفاده می‌شود. دیگر ویژگی این محصول، انعطاف پذیری آن می‌باشد. پشم سنگ پتویی در برابر خوردگی مقاوم است و همچنین گاز‌های سمی از خود متصاعد نمی کند و متریال‌های به کار رفته در ساخت آن سازگار با محیط زیست می‌باشد.

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

پشم سنگ عایق صدا تخته ای

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن
سنگ تخته ای - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

عایق صوتی پشم سنگ تخته ای از مخلوط پشم سنگ با موادی نظیر رزین تولید شده و در دمای مناسب پخت می گردد. این پنل های عایق صوتی پشم سنگ تخته ای با استفاده از دستگاه های مخصوص در ضخامت های مختلفی برش زده شده و در دانسیته های مختلفی بصورت نیمه سخت (MHS) و سخت (HS) مورد استفاده قرار می گیرند. بنابر استفاده ای که از عایق صوتی پشم سنگ تخته ای صورت می گیرد، آنها را در چگالی ها و ضخامت های مختلفی برش می زنند.

ابعاد عایق صوتی پشم سنگ تخته ای بر اساس نیاز مشتری قابل تغییر می باشد. این پشم سنگ عایق صدا بصورت پنل های مخصوصی در دیوارهای مختلفی جاگذاری شده و از تبادل صدا در محیط اطراف خود جلوگیری می کنند. عایق صوتی پشم سنگ تخته ای به دلیل مقاوت بالایی که در برابر تغییرات دما دارد، به عنوان عایق حرارت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق تخته ای در دیوارهای مختلف از جمله دیوارهایی که با فضای خارج از ساختمان در تماس هستند مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر عایق کردن ساختمان در برابر صداهای خارج از آن، در مصرف انرژی داخل ساختمان به دلیل عایق بودن در برابر حرارت نیز کاهش چشمگیری را در پی خواهد داشت.

پشم سنگ عایق صدا تخته ای معمولاً در سطوحی که به صورت شیب دار یا صاف می‌باشند و یا شیب آنها کم است مورد استفاده قرار می‌گیرند. پشم سنگ عایق صوتی در دو مدل نیمه سخت و سخت تولید می‌شود. چگالی و ضخامت پشم سنگ تخته ای با یکدیگر متفاوت است. مکان‌هایی مانند سازه‌های اداری و مسکونی، مساجد و کتابخانه و بیمارستان‌ها و سالن‌های ورزشی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از پشم سنگ عایق صدا تخته ای استفاده می‌کنند. همچنین با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی عایق صدا می‌توانید عایق صوتی پشم سنگ تخته ای مورد نظر خود را با چگالی و ابعاد دلخواه سفارش دهید.

خرید عایق صوتی پشم سنگ تخته ای برای استفاده در کف ساختمان، بین طبقات و سقف ساختمان بسیار مناسب می‌باشد. آن را می‌توان در زیر لوله‌های آب گرم شرکت ساختمانی قرار داد.

خرید عایق صوتی پشم سنگ تخته ای برای استفاده در کف ساختمان، بین طبقات و سقف ساختمان بسیار مناسب می‌باشد. آن را می‌توان در زیر لوله‌های آب گرم شرکت ساختمانی قرار داد. برای جلوگیری از انتقال صدا از یک محیط به محیط دیگر عایق صوتی پشم سنگ تخته ای استفاده می‌شود که بین دیوارها و یا پارتیشن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین پشم سنگ عایق صدا تخته ای در برابر تعریق نیز مقاوم است و در اجاق گاز‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

خرید پشم سنگ عایق صدا

آیکون 3 1 - انواع پشم سنگ عایق صدا و مراحل اجرای آن

افراد ممکن است با هدف ها و انگیزه های مختلفی اقدام به خرید پشم سنگ عایق صدا نمایند. صد البته که یکی از کاربردهای اصلی و مهم سنگ پشم عایق صدا (همانگونه که به آن اشاره شده است)، عایق کردن محیط اطراف خود در برابر اصوات مختلف می باشد. چه آنهایی که تمایل دارند از ورود صداهای محیط بیرون به منزل یا یک اتاق خاص از ساختمان خود جلوگیری کنند و چه کسانی که تمایل به ممانعت از خروج صدا از محیط خود به محیط خارج دارند، می توانند از پشم سنگ عایق صوت استفاده کنند. خرید پشم سنگ عایق صوت می بایست براساس نیاز متقاضی اجام شده و اشکال مختلف آن بر اساس این نیاز بررسی گردد. در هر حال در زمان خرید پشم سنگ عایق صدا توجه به کیفیت محصول بسیار اهمیت دارد. همین مساله می تواند قیمت پشم سنگ عایق صدا را تحت تاثیر قرار دهد. خرید پشم سنگ عایق صدا می تواند توسط یک فرد متخصص آشنا به پشم سنگ و یا یک فرد معمولی انجام شود. ما در گروه عایق صوتی با داشتن پرسنلی متخصص و حرفه ای شما را در انتخاب بهترین پشم سنگ عایق صوت و انواع دیگر پشم سنگ تا رسیدن به نتیجه مطلوب، راهنمایی و همراهی می کنیم.

سوالات متداول پشم سنگ عایق صدا

پالایشگاه‌های نفت و گاز، مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها و صنایع ساختمان، اتاق ضبط صدا و اتاق گویندگی و هر جایی که عایق صوتی نیاز باشد.

با بالارفتن دانسیته میزان سفتی پشم سنگ نیز بیشتر می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *