group 1185 2 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار
کارشناس فروش

۰۹۱۲۶۰۲۸۶۳۴

خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار-ayeghsoti.com
آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

امروزه به دلیل زیاد شدن جمعیت در دنیا، مصرف سوخت‌ به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. کشور ایران جزء کشورهایی از دنیا است که بیشترین مصرف سوخت‌های فسیلی را دارد. استفاده از عایق حرارتی دیوار می‌تواند به میزان بسیار زیادی، مصرف انرژی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری را کاهش دهد. عدم استفاده از عایق حرارتی دیوار در ساختمان‌های ساخته شده در کشور ما باعث شده است که میزان بسیار زیادی از انرژی هدر برود. البته تنها استفاده از عایق حرارتی دیوار، برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی کفایت نمی‌کند، بلکه باید از عایق حرارتی دیوار مرغوب و با کیفیت در ساختمان‌ها استفاده می‌شود.در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار چیست؟

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار به مواد و یا متریال هایی گفته می شود که می تواند از هدر رفت انرژی  ( ورود و یا خروج سرما و یا گرما ) به مقدار زیادی جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی  می شود.

عدم استفاده از عایق حرارتی دیوار، از لحاظ اقتصادی ضربه زیادی به ساکنان یک ساختمان می‌زند. می‌دانید که هزینه‌های مربوط به انرژی، به یکی از مهمترین موارد موجود در سبد هزینه خانواده تبدیل شده است. البته هزینه انرژی در یک ماه، شاید خیلی به چشم نیاید ولی اگر در بلند مدت بخواهیم آن را محاسبه کنیم باید بگوییم که عدم استفاده از عایق حرارتی دیوار با کیفیت و اصولی، ضرر و زیان اقتصادی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
بعضی‌ها تصور می‌کنند استفاده از عایق حرارتی دیوار فقط باعث کاهش مصرف انرژی در فصل زمستان می‌شود. در صورتی که وجود عایق حرارتی دیوار در فصل تابستان هم بسیار پرکاربرد است. در واقع در فصل تابستان، گرمایی که به واسطه تابش نور خورشید به دیوارهای ساختمان وارد می‌شود، باعث گرم شدن دیوار می‌گردد. هر چقدر که سیستم خنک کننده ساختمان اعم از کولر آبی، کولر گازی و یا پنکه، هوای خنک به داخل ساختمان انتقال دهند، گرمایی که از دیوار ساختمان وارد ساختمان می‌شود اجازه خنک شدن منزل را نمی دهد. در نتیجه این سیستم‌ها باید با قدرت بیشتری کار کنند و انرژی بیشتری هدر می‌رود. اگر در دیوارهای ساختمان از عایق حرارتی دیوار استفاده شده باشد، تبادل هوای گرم و سرد بین داخل و بیرون ساختمان بسیار کمتر صورت می‌پذیرد و سرمای خیلی کمی از داخل ساختمان خارج می‌شود. در فصل زمستان و در زمانی که هوای بیرون سرد هست، اگر دیوارها فاقد عایق حرارتی دیوار باشند برخورد هوای سرد بیرون از ساختمان به دیوارها باعث می‌شود که هوای گرم داخل ساختمان که توسط سیستم‌های گرمایشی و با مصرف انرژی بسیار زیادی تولید شدند، به راحتی از ساختمان بیرون برود.

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

انواع عایق حرارتی

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق‌های حرارتی انواع مختلفی دارند که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم. عایق ایزوهم یک نوع از انواع عایق‌های حرارتی دیوار است. این نوع عایق از الیاف نانو و با فناوری‌های مدرن جهانی ساخته شده است. عایق حرارتی ایزوهم، ضریب هدایتی بالایی دارد و کند سوز و غیرقابل اشتعال می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های جالب آن می‌توان به عمر بیش از ۱۰۰ سال، نرم بودن و قابل انعطاف بودن آن اشاره کرد. این عایق، رطوبت را جذب نمی‌کند و در زیر آب و خاک، مقاومت خوبی دارد. ضد سایش و پوسیدگی است و در همه سطوح از جمله در دیوارها قابلیت نصب دارد. سازگاری این عایق با ملات خوب است.
عایق پشم شیشه نوع دیگری از انواع عایق‌های حرارتی دیوار است. پشم شیشه از قدیمی‌ترین عایق‌های حرارتی است که در دنیا وجود داشته است. پشم شیشه یک نوع از انواع عایق معدنی به حساب می‌آید که نحوه به وجود آمدن آن از ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف است. در واقع حبس شدن هوا در میان الیاف شیشه باعث می‌شود که گرما از جایی به جای دیگر عبور نکند. مزیت فوق العاده پشم شیشه، سبکی آن است که باعث می‌شود وزن دیوارهای ساختمان سنگین نشوند همچنین یک ماده کند سوز است. عیب پشم شیشه، مقاومت پایین این ماده در مقابل رطوبت و نم و حساسیت تنفسی و پوستی است. بنابراین در مکان‌هایی که رطوبت زیاد است مثل مناطق شمالی کشور، استفاده از آن توصیه نمی شود.
عایق پشم سنگ، نوع دیگری از انواع عایق‌های حرارتی دیوار است که تحمل حرارت آن خیلی زیاد است. این عایق از سنگ بازالت درست شده است که از مواد آتشفشانی به حساب میاد. مقاومت حرارتی عایق پشم سنگ بسیار بالا است؛ به همین دلیل در ساختمان‌های مربوط به پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها و بسیاری از کارخانه‌ها از آن استفاده می شود.


برای اطلاعات بیشتر درباره عایق سرمایشی کلیک کنید

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

قیمت عایق حرارتی دیوار

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

نمی توانیم قیمت دقیقی برای عایق حرارتی دیوار مشخص کنیم چرا که عوامل مختلفی در قیمت آن تاثیرگذار هستند. جنس، ضخامت، وزن و روکار یا  تو کار بودن آن، عایق صوتی بودن آن، نسوز بودن مواد به کار رفته در ساخت آن و چندین عامل دیگر در قیمت عایق حرارتی دیوار تاثیر گذار هستند. باتوجه به نوسانات زیادی که در قیمت کالاهای موجود در بازار وجود دارد شما برای اطلاع پیدا کردن از قیمت دقیق انواع عایق حرارتی دیوار، می‌بایستی به صورت آنلاین قیمت‌ها را از سایت‌های معتبر چک کنید. عایق حرارتی به نوعی پوشش اطلاق  می‌شود که اجازه منتقل شدن گرما و حرارت را از یک جا و مکان به جا مکان دیگر نمی دهد. از آنجایی که همیشه گرما از جای گرم به جای سرد منتقل می‌شود، وظیفه عایق حرارتی، جلوگیری از منتقل شدن گرما به مکان سرد است. عایق‌های حرارتی در مکان‌های مختلفی مانند سقف ساختمان و سقف طبقات، پوشش لوله‌های آب سرد و لوله‌های آب گرم، کف و دیوار ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرد. در سایت عایق صوتی (ayeghsoti.com)، قیمت انواع عایق‌های حرارتی و صوتی موجود است.

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

بهترین عایق حرارتی دیوار

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

بهترین عایق حرارتی دیوار باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
۱- یک عایق حرارتی دیوار اگر اصولی و حرفه ای ساخته شده باشد، علاوه بر گرما و سرما در مقابل رطوبت و نم نیز به درستی کار می‌کند و جلوی نفوذ رطوبت را می‌گیرد.
۲- عایق حرارتی دیوار باید در برابر رشد قارچ و کپک مقاوم باشدو
۳- داشتن چگالی بالا، ویژگی دیگر یک عایق با کیفیت است.
۴- عایق حرارتی خوب باید وزن و ضخامت بسیار کمی داشته باشد که بر روی قیمت آن هم تاثیر گذار است.
۵- عمر عایق دیگر فاکتوری است که باید به آن توجه کرد. اگر یک عایق عمر طولانی تری داشته باشد، قیمت آن هم بالاتر است و برای ساختمان سازی مناسب است.
۶- ویژگی دیگر یک عایق حرارتی دیوار خوب، عدم ریزش الیاف درون آن است.
۷- سادگی نصب، ویژگی دیگری است که باید به آن اهمیت دهید.
۸- سازگاری عایق با ملات‌های مختلف ساختمانی نکته قابل توجه بعدی است.
۹- قابلیت اجرای عایق به صورت روکار و توکار نیز حائز اهمیت است. بعضی از انواع عایق حرارتی دیوار موجود در بازار، تنها قابلیت اجرا به صورت روکار را دارند و بعضی دیگر توکار می باشند. بعضی از انواع آن ها، هم به صورت روکار و هم به صورت توکار قابلیت اجرا دارند.
۱۰- عدم ایجاد حساسیت تنفسی و حساسیت پوستی عایق نیز حائز اهمیت است.
در هنگام خرید عایق حرارتی دیوار باید به تمام ویژگی‌هایی که در بالا اشاره شد، دقت کنید و سعی کنید نوعی از آن را خریداری کنید که اکثر ویژگی‌ها را در خود داشته باشد. علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های فوق، قیمت مناسب هم مدنظر قرار دهید.

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

قیمت عایق حرارتی دیوار داخلی

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار یک راه حل ایده آل و کارآمد برای عایق کردن یک ساختمان در برابر تغییرات دمایی می باشد. عایق حرارتی را در وهله اول در زمان ساخت یک ساختمان در می بایست در دیوارها تعبیه کنند. این کار کمک می کند که مصرف انرژی در ساختمان کنترل شده و از هدر رفت انرژی حرارتی جلوگیری می کند. اما متاسفانه گاهی عایق حرارتی دیوار داخلی و حتی دیوارهای خارجی یک ساختمان در زمان ساخت یا به کلی تعبیه نشده اند و یا به دلیل استفاده از عایق نامرغوب کارایی چندانی ندارد. در چنین شرایطی استفاده از عایق حرارتی دیوار داخلی و هر دیوار دیگری را می توان به صورت خارجی تعبیه نموده و از فایده های بی شمار آن استفاده کرد. مواد به کار گرفته شده در عایق حرارتی دیوار داخلی دارای تنوع زیادی است. پشم سنگ، پشم شیشه، الیاف معدنی (پشم معدنی)، فایبرگلاس، فوم شانه تخم مرغی، عایق فوم دو طرف صاف و غیره، تنها تعدادی از عایق حرارتی دیوار هستند که می توان برای عایق نمودن دیوار داخلی مورد استفاده قرار داد. در زمان انتخاب هر یک از این عایق ها، قیمت عایق حرارتی دیوار داخلی یکی از اصلی ترین فاکتورهای مورد بررسی در انتخاب هر یک از آنها می باشد. برای انتخاب بهترین عایق حرارتی دیوار لازم است که تمامی فاکتورهای تاثیرگذار بر کارایی عایق را در یک از دیوارها بررسی کرده و در نهایت قیمت آنها را بر اساس ابعاد مرد نیاز بررسی نمود. یک فروشگاه مواد عایق مناسب باید به مشتری های خود در زمینه انتخاب بهترین عایق حرارتی دیوار داخلی متناسب با فضای آنها، مشاوره داده و در نهایت این عایق منتخب را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار آنها قرار دهد. گروه عایق صوتی این رسالت را به نحو احسن به انجام می رساند.

بالا رفتن قیمت انرژی در کنار کاهش روزافزون انواع انرژی ها مخصوصا انرژی های تجدید ناپذیر، بسیاری از کشور ها را به سمت و سوی عایق کردن دیوارهای ساختمان های مختلف کشانده است. این کار نه تنها در مصرف انرژی به خود خانوارها و دولت ها کمک می کند بلکه مدیریت هزینه های مرتبط با انرژی را توسط خانواده ها و نهادهای مختلف به حد اعلا به انجام می رساند. بسیار از انواع عایق حرارتی دیوار داخلی علاوه بر عایق کردن فضا در برابر حرارت، محیط را در برابر صدا نیز عایق می نمایند. به این معنی که عایق حرارتی دیوار داخلی نه تنها عایقی در برابر حرارت به شمار می آید، بلکه یک عایق صوتی بوده و می تواند فضایی ساکت و همراه با آرامش را برای ساکنین ساختمان به ارمغان بیاورد.

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

فوم عایق حرارتی دیوار

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

فوم عایق حرارتی دیوار باعث جلوگیری از ورود گرما و سرما به درون ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری می‌شود. همچنین وجود فوم عایق حرارتی در دیوارهای ساختمان، از هدر رفت انرژی کولر آبی، کولر گازی و پنکه در فصل تابستان و از هدر رفت انرژی بخاری و شوفاژ در فصل زمستان جلوگیری می‌کند. فوم عایق حرارتی، جلوی نفوذ آب باران و رطوبت را به درون ساختمان می‌گیرد. این فوم تاثیر بسزایی نیز در جلوگیری از ورود سر و صدای بیرون از ساختمان به درون آن دارد. از فوم عایق حرارتی در سقف هم استفاده می‌شود. بیشترین اتلاف انرژی در ساختمان ابتدا از طریق دیوارها و سپس از طریق سقف صورت می گیرد. پروسه تولید فوم عایق حرارتی دیوار معمولاً در خود مکان عایق کاری انجام می‌شود و همین امر باعث می‌شود که همه سوراخ‌ها پر شوند.

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار نانو

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

امروزه علم نانو یکی از پیشرفته ترین علوم کاربردی در جهان می باشد. حوزه عایق نیز از فواید بی شمار علم نانو بی بهره نمانده است. استفاده از عایق حرارتی دیوار نانو بهره گیری ز علم نانو در این حوزه را امکان پذیر کرده است. عایق حرارتی نانو در اشکال و ترکیبات مختلفی یافت می شوند. عایق حرارتی دیوار نانو مایع، عایق حرارتی دیوار نانو پلیمر و عایق حرارتی دیوار چند لایه از جمله انواع عایق حرارتی نانو می باشند که در کاربردی بسیار آسان و در دسترس برای تمامی افراد با کمترین آگاهی در حوزه عایق بندی قابل استفاده هستند. تنها مساله حائز اهمیت در استفاده از عایق حرارتی دیوار نانو، کسب اطلاعات لازم در جهت بهترین نوع از این عایق برای فضای مد نظر هر شخص خاص می باشد. به این منظور مشاوران و متخصصان ما در گروه عایق صوتی شما را در جهت داشتن بهترین انتخاب، کمک و راهنمایی می نمایند. 

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی دیوار خارجی

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

خارجی ترین دیوار ساختمان که حائل بین فضای داخلی ساختمان با محیط بیرون از آن به شمار می آید، یکی از اصلی ترین منابع هدر رفت انرژی به شمار می آید. تفاوت دما بین فضای داخل و خارج از ساختمان موجب می شود که انرژی حرارتی داخل ساختمان از طریق دیوار خرجی و پنجره ها به بیرون نفوذ کرده و هوای داخل ساختمان سرد شود. همین مساله نیاز به مصرف انرژی بیشتر برای گرم کردن داخل ساختمان را موجب می شود. عایق حرارتی دیوار خارجی بهترین راه جهت جلوگیری از این مشکل است. با عایق کردن خارجی ترین دیوار ساختمان در کنار عایق بندی پنجره ها به راحتی می توان در مصرف انرژی چه در فصل سرد سال و چه فصل گرم سال به میزان قابل توجهی صرفه جویی کرده و هزینه های مربوط به انرژی خانواده و حتی یک شرکت و اداره را به خوبی مدیریت کرد. به منظور بهره گیری از عایق حرارتی دیوار خارجی از مواد عایق مختلفی استفاده می شود. یکی از ساده ترین روش های دست یابی به عایق حرارتی دیوار خارجی، استفاده از مصالح مرتبط با نمای ساختمان است. اگرچه این روش هم به عایق حرارتی دیوار کمک کرده و هم جنبه زیبایی برای ساختمان دارد، اما گاهی ممکن است کارایی مطلوب را نداشته باشد. به همین منظور برای اجرای عایق حرارتی دیوار خارجی می توان از متریال هایی نظیر پنل های آماده تولید شده از فوم سخت، پشم سنگ و غیره استفاده نمود. یکی از محبوب ترین عایق های حرارتی برای دیوار خارجی، عایق نانو می باشد که در سطح وسیعی استفاده می گردد.

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

عایق حرارتی کف ساختمان

آیکون 3 1 - خرید بهترین عایق حرارتی دیوار

کف ساختمان یکی از بخش های استراتژیک ساختمان در مدیریت دمای ساختمان به شمار می آید. ساختمانی که تمامی بخش های آن عایق بندی درستی داشته اما عایق حرارتی کف ساختمان در آن رعایت نشده است، هرگز به آستانه دمای مناسب نخواهد رسید. به همین منظور استفاده از عایق حرارتی کف ساختمان به امری مرسوم در ساختمان های مختلف تبدیل شده است. از مواد مختلفی جهت دستیابی به عایق حرارتی کف ساختمان استفاده می گردد. این مواد تشابهات بسیاری با عایق حرارتی دیوار داشته با این تفاوت که در مورد کف ساختمان در صورت استفاده از عایق حرارتی روکار توجه به میزان نرمی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از فوم سخت و همچنین استفاده از پشم سنگ در عایق حرارتی کف ساختمان دو مورد از مرسوم ترین عایق حرارتی به شمار می آید. از آنجایی که کف هر ساختمانی به نوعی سقف واحد زیرین آن به شمار می آید، استفاده از عایق حرارتی کف ساختمان علاوه بر عایق حرارتی نمورد انی ناحیه، به دلیل تحمل بالای مواد عایق بندی در برابر آتش سوزی نیز مقاوم می گردد. از طرفی دیگر حجم زیادی سروصدا از طریق سقف و کف ساختمان ها رد و بدل می شود. استفاده از عایق حرارتی کف ساختمان به میزان بسیار زیادی در کاهش صداهای مزاحم منتقل شده از طریق کف ساختمان موثر است.

سوالات متداول عایق حرارتی دیوار

در فصل تابستان، گرمایی که به واسطه تابش نور خورشید به دیوارهای ساختمان وارد می‌شود، باعث گرم شدن دیوار می‌گردد. هر چقدر که سیستم خنک کننده ساختمان اعم از کولر آبی، کولر گازی و یا پنکه، هوای خنک به داخل ساختمان انتقال دهند، گرمایی که از دیوار ساختمان وارد ساختمان می‌شود اجازه خنک شدن منزل را نمی دهد. در نتیجه این سیستم‌ها باید با قدرت بیشتری کار کنند و انرژی بیشتری هدر می‌رود. اگر در دیوارهای ساختمان از عایق حرارتی دیوار استفاده شده باشد، تبادل هوای گرم و سرد بین داخل و بیرون ساختمان بسیار کمتر صورت می‌پذیرد و سرمای خیلی کمی از داخل ساختمان خارج می‌شود.

بعضی از انواع عایق حرارتی دیوار موجود در بازار، تنها قابلیت اجرا به صورت روکار را دارند و بعضی دیگر توکار می باشند. بعضی از انواع آن ها، هم به صورت روکار و هم به صورت توکار قابلیت اجرا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *