rocket second 1300 840 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت
pic6 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت
DSC 0192 1067x800 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت
DSC 0188 1067x800 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت
DSC 0171 1067x800 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت
DSC 0168 1067x800 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت
cropped demonstrator schwarzweiss2 1333x800 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت

مزیت های اتاق تست صدا چیست؟

مزیت اتاق تست صدا این است که دیوارها، سقف و کف اتاق عایق صدا شده‌اند و در نتیجه می‌توانند صداها و نویز ها را جذب کنند و در کیفیت صدا تاثیر بگذارند. سر و صداهای ناخواسته در اتاق تست صدا وجود ندارد و در نتیجه کیفیت کار بسیار بالا خواهد بود. یکی دیگر از مزیت های اتاق تست صدا یا اتاق آکوستیک این است که با استفاده از پنل های آکوستیک، اتاق شما زیباتر از قبل هم می‌شود چرا که مواردی مانند دیوارهای ترک خورده و نیازمند بازسازی را به راحتی با استفاده از پنل های آکوستیک می‌توانید بپوشانید. همچنین می‌توان گفت اتاق تست صدای آکوستیک، در هزینه های انرژی صرفه جویی می‌کند. از سوی دیگر، اتاق های عایق صدا، اتاق های عایق حرارتی هم هستند و در نتیجه، گرم کردن و یا خنک کردن آنها نیاز به هزینه زیادی ندارد. یکی دیگر از مزیت های اتاق تست صدای منعکس کننده نور آن است که باعث می‌شود اتاق، نور زیادی داشته باشد و در نتیجه نیاز به روشن کردن چراغ های زیادی نخواهد بود. علاوه بر اینها اگر برای ساخت یک اتاق تست صدا از پشم سنگ استفاده شود خاصیت ضد تعریق نیز به این اتاق اضافه می‌شود و در نتیجه این اتاق در برابر آتش سوزی هم مقاوم می شود.

اتاق تست صدا برای گویندگی

اتاق تست صدا برای گویندگی می‌تواند یک اتاق آکوستیک ساده باشد. برای ساخت اتاق تست صدا برای گویندگی باید به موارد زیادی مانند بزرگی و کوچکی و معماری اتاق توجه کرد و آنها را از لحاظ آکوستیکی مورد بررسی قرار داد. اتاق تست صدا برای گویندگی می تواند یک اتاق بسیار کوچک باشد. یک اتاق با ابعادی که فقط بتوان یک میز و یک صندلی در آن جای داد. تمام دیوارها، سقف و کف اتاق باید با استفاده از پنل های آکوستیک پوشانده شوند و همچنین درب اتاق تست صدا برای گویندگی نیز باید از جنس درب های پشم سنگی چرم باشد. کف پوش مورد نظر برای اتاق تست صدا برای گویندگی نیز حائز اهمیت است و جنس آن باید طوری باشد که باعث برگشت صدا شود و در نتیجه در کیفیت صدای ضبط شده تاثیر بگذارد. عایق بودن دیوارها و پنجره و درب یک اتاق تست صدا برای گویندگی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید آنها عایق صوتی باشند. تا حد ممکن باید از درزگیر ها برای پوشاندن درز پنجره ها و پایین درب ها استفاده کرد. اتاقی که برای تست صدای گویندگی در نظر گرفته اید اگر دارای پنجره باشد باید پنجره های آن را با پرده های ضخیم و یا با پتو بپوشانید. همچنین می توانید از عایق صوتی پنجره نیز برای ضد صدا کردن آنها استفاده کنید. برای اینکه بتوانید دیوار اتاق تست صدا برای گویندگی را آکوستیک کنید می‌توانید از یک نجار کمک بگیرید. شما باید پنل های چوبی به اندازه دیوار اتاق تان تهیه کنید  و فاصله بین آنها و دیوار را از پشم سنگ پر کنید. وجود پنل های چوبی باعث می‌شود که اتاق شما هم آکوستیک شود و هم بسیار زیبا به نظر برسد. درب های عایق صدا برای اتاق تست صدا برای گویندگی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. اگر هزینه آنها برای شما مهم نیست می توانید از درب های عایق صدا استفاده کنید. اگر اتاق مخصوصی برای آکوستیک کردن در نظر ندارید، می توانید از یک نجار بخواهید تا برای شما یک اتاقک کوچک مانند تلفن خانه‌هایی که در قدیم از آنها استفاده می‌کردند، بسازد و درون این اتاق را آکوستیک کنید و در گوشه‌ای از منزل خود بگذارید.

عایق صوتی 1 - طراحی و اجرای اتاق تست صداهای سایلنت

اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزرهای تبلیغاتی نیاز به یک اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی دارد. برای داشتن یک اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی می‌توانید یک استودیو را اجاره کنید. اجاره کردن استودیو، هزینه هنگفتی برای شما خواهد داشت و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. برای ساختن تیزرهای تبلیغاتی در خانه باید یک اتاق آکوستیک در منزل خود داشته باشید. برای داشتن اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی در منزل باید یکی از اتاقهای خود را برای این کار در نظر بگیرید. یعنی یک اتاق، عایق صدا باشد و صدا از آن خارج نشود و هیچ گونه نویزی در این اتاق نباید وجود داشته باشد، زیرا در کیفیت ضبط صدا تاثیر بسزایی خواهد داشت. تمام درب های اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی باید مسدود شود و هیچ گونه نشتی صدا در آنها وجود نداشته باشد. پنجره هایی که در اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی مورد استفاده واقع می شوند نیز باید عایق صدا و یا ضد صدا باشند. برای عایق کردن آنها باید از پنل های آکوستیک و یا پرده های ضخیم و یا پتو استفاده کرد. تمام ویژگی هایی که برای یک اتاق تست صدا برای کتاب صوتی و اتاق تست صدا برای خوانندگی نیاز است باید برای اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی نیز وجود داشته باشد. تفاوت اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی با اتاق هایی که برای خوانندگی و ضبط کتاب صوتی مورد استفاده قرار می گیرند در این است که شما باید بتوانید در اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی به ضبط ویدیو نیز بپردازید. در نتیجه باید معماری اتاق تست صدا برای تیزر تبلیغاتی را مورد توجه قرار دهید. بهتر است برای ضد صدا کردن این اتاق ها از پشم سنگ برای پوشاندن دیوار ها و سپس تخته های چوب برای ایجاد نما بر روی آنها استفاده کنید.

موارد استفاده ی اتاق تست صدا

در هر مکانی که نیاز باشد صدا به بهترین کیفیت ضبط، شنیده و یا در یک فضا حفظ گردد، در اتاق تست صدا استفاده می شود. زمانی که افراد در حوزه ضبط صدا نظیر آهنگسازی، تولید تیزرهای تبلیغاتی، خوانندگی و گویندگی فعالیت دارند، نیاز هست که صدای آنها با کمترین انعکاس و نویز محیطی ضبط گردد. از طرفی دیگر در سالن های نمایش، سخنرانی، تاتر، کنسرت ها و اتاق های شنوایی سنجی نیاز به شنیدن صدا با بیشترین کیفیت از سوی مخاطبان بوده در حالی که صداهای ایجاد شده برای خارج از آن محیط ایجاد مزاحمت نکنند. این ها موارد اساسی استفاده از اتاق تست صدا می باشند.

ساخت اتاق تست صدا

اتاق تست صدا یا اتاق اکوستیک اتاقی است که در برابر همه موارد خارج یا وارد شده به آن عایق می باشد. یک اتاق تست صدا یا اتاق اکوستیک در برابر ورود و خروج صدا، ورود و خروج دما و ورود و خروج نور عایق بوده و به خوبی تمامی موارد خروجی و ورودی به اتاق کنترل می گردد. این کار به حفظ آرامش ساکنین اتاق در برابر مزاحمت های خارجی کمک کرده و در مواردی که از اتاق به عنوان اتاق ضبط صدا و گویندگی استفاده می شود، وجود اتاق اکوستیک مانع از ایجاد مزاحمت برای افراد خارج از اتاق می گردد. در کنار این موارد اتاق تست صدا به خواننده ها، گویندگان و تمامی افرادی که از صدای خود برای خلق یک اثر هنری یا تبلیغاتی استفاده می کنند کمک می کند که ضبط صدا را با بالاترین و بهترین کیفیت ممکن انجام دهند. در ساخت اتاق تست صدا کنترل میزان انعکاس و میزان خروج صدا از موارد مهمی است که می بایست به آن توجه گردد و از اهدافی است که دستیابی به آن، نتیجه کار ساخت اتاق تست صدا می باشد. در بحث ساخت اتاق تست صدا یکی از موارد مهمی که توجه به آن نتیجه کار را تحت تاثیر قرار می دهد، بحث ایزوله کردن اتاق است. در واقع می توان اینگونه ادعا کرد که ایزوله کردن تمامی بخش های اتاق از قبیل دیوارها، سقف، کف، درب اتاق و غیره در برابر خروج صدا و ورود صداهای ناخواسته به اتاق و همچنین کنترل میزان انعکاس صدا در اتاق تست صدا، نشان می دهد که نتیجه کار به چه میزان موفقیت آمیز بوده است.

در ساخت اتاق تست صدا زمانی که بحث ایزوله کردن به میان می آید، این کار تحت تاثیر دو مورد بسیار مهم یعنی استفاده از مواد و تکنولوژی مورد نیاز این کار می باشد. برای ساخت اتاق تست صدا به بهترین شکل ممکن می بایست به موارد زیر توجه شود:

  • هر نوع منفذی که ممکن است صدا از آن طریق رد و بدل شود باید کاملا بسته شود. این منافذ ممکن است یک پریز برق باز شده تا کانال های تهویه هوا و هر مورد دیگری را شامل گردد.
  • برای دستیابی به صدایی با بهترین کیفیت در زمان گویندگی، خوانندگی، ضبط موسیقی و هر مورد دیگری، انعکاس صدا باید به صفر برسد. به همین دلیل تمامی سطوح اتاق تست صد در زمان ساخت آن می بایست با پنل های جاذب صدا پوشانده شوند. در مورد کف اتاق تست صدا بهتر است با یک کف پوش پرزدار نظیر فرش یا موکت، مفروش گردد.
  • در زمان ساخت اتاق تست صدا باید از پنل هایی استفاده کرد که علاوه بر کاهش انعکاس صدا در داخل اتاق، صداهای بیرون از اتاق را نیز به بهترین شکل ممکن فیلتر کنند.
  • در زمان ساخت یک اتاق اکوستیک، باید در صورت امکان از پنجره برای اینگونه اتاق ها صرف نظر کرد. اما گاهی وجود پنجره در اتاق تست صدا اجتناب ناپذیر است. در چنین حالتی استفاده از پنجره های دو حتی سه جداره در افزایش اکوستیک بودن اتاق کمک شایان توجهی دارد.