عایق صوتی اتاق خواب

جزئیات عایق صوتی اتاق خواب

عایق صوتی اتاق خواب امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. تصور کنید که شما دوست دارید در اتاق خود با صدای بلند موزیک مورد علاقه خود را گوش دهید و یا در کار تولید و تدوین موسیقی هستید و این صدا باعث آزار سایر افراد خانواده و یا همسایه‌ها میشود. در نتیجه نیاز دارید که یک استودیو خانگی داشته باشید. زیرا اجاره کردن یک استودیو در بیرون از منزل برای بسیاری از افراد هزینه هنگفتی دارد و از پس مخارج آن بر نمی آیند. در نتیجه دم دستی ترین راه و راحت ترین راه حل آکوستیک کردن اتاق خواب می‌باشد.

سفارش انواع عایق صوتی و دریافت قیمت بروز خدمات عایق صوتی 

فهرست مطالب

چگونه یک اتاق خواب اکوستیک بسازیم

آکوستیک کردن اتاق خواب یعنی کاری کنید که صدا از درون اتاق شما به بیرون نفوذ نکند. آکوستیک کردن اتاق خواب به معنی آکوستیک دیوار و یا عایق صوتی اتاق خواب می‌باشد. به منظور انجام آکوستیک دیوار نیاز دارید که از پنل‌های آکوستیک استفاده کنید. این پنل‌ها عایق‌های صوتی هستند و می‌توانید به راحتی آنها را بر روی دیوار نصب کنید و می‌توانید از آنها برای هر فضای استفاده کنید. عایق صوتی اتاق خواب به شما کمک میکند که یک استودیو خانگی داشته باشید و به هر میزان که دوست دارید موسیقی مورد علاقه خود را با صدای بلند گوش دهید و یا آلت موسیقی خود را  بدون در نظر گرفتن ساعت شبانه روز و بدون ایجاد مزاحمت برای افرادی که بیرون اتاق هستند، بنوازید. پنل‌های آکوستیکی که برای عایق صوتی اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند با توجه به شکل ظاهری که دارند صدا را به خود جذب می‌کنند و از عبور صدا جلوگیری می‌کنند. همچنین باید گفت که پنل آکوستیک که در آکوستیک دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث می‌شود که شما صداها را به طرز صحیحی بشنوید. برای ایجاد عایق صوتی اتاق خواب باید از متریال‌هایی مانند پشم سنگ استفاده کنید. پشم سنگ‌ها مواد مورد نیاز در تولید پنل‌های آکوستیک هستند. پشم سنگ عایقی است که صدا را به خود جذب می‌کند و مانع از عبور آن به بیرون میشود. برای جلوگیری از انتقال صدا از دیوارهای همجواری که با همسایه‌های خود دارید و در نتیجه برای آکوستیک کردن اتاق خواب خود باید بر روی دیوار‌های همجوار، عایق صوتی متصل کنید. آکوستیک کردن اتاق خواب به دو دلیل ممکن است مورد نیاز باشد. شما ممکن است بخواهید از عایق صوتی اتاق خواب استفاده کنید تا بتوانید اتاق خود را به یک مکان  مناسب برای ضبط صدا تبدیل کنید. یعنی برای شما مهم است که کیفیت صدا در اتاق خواب شما افت پیدا نکند. و یکی دیگر از دلایلی که ممکن است  به دنبال عایق صوتی اتاق خواب باشید، جلوگیری از نشت کردن صدا به بیرون می‌باشد. در هر دو روش شما باید به تعداد و ابعاد مورد نیاز خود پنل آکوستیک تهیه کنید و آنها را روی دیوار نصب کنید. معمولاً برای ساخت یک استودیو حرفه ای تمامی دیوارها و سقف‌ها را با پنل مخصوصی می‌پوشانند. البته اگر بخواهید این روال را در خانه انجام دهید، تنها کافی است که یک سوم از دیوارها و سطوح را بپوشانید. شما برای ضبط صدا در اتاق خواب خود باید گوشه‌های اتاق را که باعث پژواک صدا می‌شوند با پنل آکوستیک بپوشانید تا مانع از انعکاس آنها شوید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که پنجره‌های اتاق شما باید دوجداره و ضد صدا باشند و همچنین هر منفذی را که باعث عبور هوا میشود باید مسدود کنید.

صوتی اتاق خواب 1 - عایق صوتی اتاق خواب

مزایای عایق صوتی اتاق خواب

از مزیت‌های عایق صوتی اتاق خواب می‌توان به این موارد اشاره کرد که شما با آکوستیک کردن اتاق خواب می‌توانید این مکان را به یک استودیو ضبط صدا تبدیل کنید. مزیت دیگر عایق صوتی اتاق خواب که رایج ترین آن نیز می‌باشد، عدم ورود آلودگی‌های صوتی از بیرون به داخل و همچنین عدم خروج صدا از داخل اتاق به بیرون می‌باشد. اتاق خواب باید همیشه محلی دنج و آرام باشد و آکوستیک کردن اتاق خواب در این امر به شما کمک می‌کند. آپارتمان نشینی معضل دیگری است که مزیت عایق صوتی اتاق خواب را چند برابر میکند. افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند به دلیل مجاورت با واحد‌ها و طبقات مختلف باید زندگی پر سر و صدایی را تحمل کنند. مزیت عایق صوتی اتاق خواب در آپارتمان‌ها این است که باعث می‌شود بتوانید در آپارتمان زندگی آرام و بی سر و صدا داشته باشید.

عایق صوتی اتاق خواب چگونه کار میکند؟

افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند دیوار‌های مشترک بسیاری با همسایه‌های خود دارند. سقف اتاق‌ها و دیوار مابین اتاق خواب و یا دیوار ‌هال، همگی مرزهای مشترکی با همسایه‌های آپارتمانی هستند. مرزهای مشترک باعث میشود که سر و صدا، بین طبقات و واحد‌ها جابجا شود. این معضل در اتاق خواب بیشتر به چشم می‌خورد. اتاق خواب محل آرامش است و افراد دوست دارند که آلودگی صوتی در آن وجود نداشته باشد.

صوتی اتاق خواب 1 1 - عایق صوتی اتاق خواب

عایق صوتی اتاق خواب باعث میشود که سر و صدای کمتری از اتاق شما به بیرون و از بیرون به داخل نفوذ کند. عایق صوتی اتاق خواب صداهایی که  در داخل اتاق تولید می‌شوند را به خود جذب می‌کند و مانع از عبور آنها می‌شود. موادی که به عنوان عایق صوتی در آکوستیک کردن اتاق خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، توانایی کاهش فرکانس صداهای مختلف را دارند و در نتیجه مانع از عبور صدا میشوند. چسب ویسکو الاستیسیته، نوع دیگری از عایق صوتی اتاق خواب است که صدا را به گرما تبدیل می‌کند و در نتیجه مانع از عبور صدا میشود. آکوستیک، بهترین عایق صوتی اتاق خواب است. اما باید گفت که عایق کردن اتاق خواب‌ها با استفاده از آن قیمت نسبتا بالایی دارد. فایبرگلاس نیز نوع دیگری از عایق صوتی اتاق خواب است.

عایق صوتی مناسب اتاق خواب

عایق صوتی اتاق خواب معمولاً از جنس فوم‌های هرمی، شانه تخم مرغی، بیس ترب، دیفیوزر و غیره می‌باشند. پرده‌ها معمولاً نمی توانند به عنوان عایق صوتی اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرند زیرا آن‌ها توانایی جذب صدا‌ها را ندارند. البته پارچه‌هایی با جنس پشم یا مخمل، می‌توانند برای عایق صوتی اتاق خواب مناسب باشند. یکی دیگر از روش‌های عایق صوتی اتاق خواب، استفاده از کتابخانه‌های سرتاسری می‌باشد که شما می‌توانید یک ضلع دیوار را با کتابخانه سرتاسری بپوشانید تا صدا‌ها را به خود جذب کند و باعث شود صدای کمتری در اتاق بپیچد. آکوستیک کردن اتاق خواب تنها با آکوستیک دیوار تمام نمی شود و شما باید به فاصله پایین بین درب و کف اتاق نیز توجه کنید. بهتر است از یک پایه چوبی استفاده کنید و آن را با نوار چسب به کف زمین بچسبانید تا به طور کامل بتواند فاصله را پر کند. فایبرگلاس و نایلون از مواد دیگری هستند که برای عایق صوتی اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده برای انجام عایق صوتی اتاق خواب، استفاده از دیوارهای پیش ساخته گچی و سیمانی می‌باشد که میتوانید آنها به دیوارهای اتاق خود بچسبانید. پنل‌های آکوستیک نیز برای عایق صوتی اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صوتی اتاق خواب 2 - عایق صوتی اتاق خواب

قیمت آکوستیک اتاق خواب

قیمت آکوستیک کردن اتاق خواب در فروشگاه ayeghsoti.com از تخفیفات ویژه ای برخوردار است. شما می‌توانید در این فروشگاه انواع  محصولات مناسب برای آکوستیک کردن اتاق خواب را پیدا کنید. فوم‌های هرمی، فوم‌های شانه تخم مرغی، دیفیوزر آکوستیک، آکوستیک پنل و سایر محصولات آکوستیک در فروشگاه عایق صوتی با قیمت مناسب ارائه می‌شوند. محصولات مناسب برای عایق صوتی اتاق خواب و آکوستیک دیوار همگی به منظور عایق بندی صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از آن‌ها باعث می‌شوند فرکانس‌های صدایی جذب شوند و به بیرون نفوذ نکنند. برخی از آنها باعث می‌شوند کیفیت صدایی که در اتاق خواب آکوستیک شما وجود دارد افزایش پیدا کند و بتوانید از اتاق خواب خود به عنوان استودیو استفاده کنید. قیمت آکوستیک اتاق خواب بر اساس محصولی که برای آکوستیک کردن انتخاب میکنید با یکدیگر متفاوت است. فوم‌های شانه تخم مرغی که برای ساخت دیوار آکوستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً دارای قیمت‌های مقرون به صرفه ای هستند و همچنین کیفیت خوبی نیز در صداگیری دارند. متاسفانه به دلیل وجود نوسانات بازار ارز و تورم نمی توان قیمت ثابتی را برای محصولات مختلف حتی در یک بازه چند روزه در نظر گرفت.

عایق صوتی سقف اتاق خواب

اگر اتاق خواب خود را به یک استودیو ضبط صدا تبدیل کرده اید و یا پژواک‌های صدا برای شما اهمیت زیادی دارد، باید سقف اتاق خواب خود را نیز عایق بندی کنید. آکوستیک کردن اتاق خواب تنها شامل آکوستیک دیوار نمی شود و سقف اتاق خواب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با آکوستیک کردن سقف اتاق خواب می‌توانید از سر و صداهایی که از طبقات بالاتر و از طریق سقف به اتاق شما منتقل می‌شوند جلوگیری کنید و یک محیط آرام را به وجود بیاورید. اگر بخواهید از عایق صوتی اتاق خواب در سقف اتاق استفاده کنید، باید آن را از طریق شبکه‌هایی به سقف آویزان کنید و یا اگر نخواهید به این روش آنها را نصب کنید باید آنها را به صورت مستقیم روی سقف نصب کنید. رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی برای آکوستیک کردن اتاق خواب در قسمت سقف وجود دارد که نحوه نصب هر کدام با یکدیگر متفاوت است. قیمت عایق صوتی اتاق خواب برای سقف بسته به کارخانه ای که پنل‌های آکوستیک را طراحی و تولید کرده است با یکدیگر متفاوت است. مزیت دیگری که آکوستیک کردن اتاق خواب در قسمت سقف به همراه دارد این است که این پنل‌ها به سادگی می‌توانند نور را بازتاب کنند و در نتیجه در روشن شدن محیط نقش بسزایی دارند. با استفاده از سقف آکوستیک میتوانید در هزینه‌ای که باید برای روشنایی اتاق بپردازید صرفه جویی کنید. عایق صوتی اتاق خواب در قسمت سقف باعث می‌شود که امواج صوتی که به سقف می‌رسند مستهلک شوند و بدین صورت اجازه ورود آنها به محیط از طریق سقف کاهش پیدا کند. همانطور که گفته شد روش‌های مختلفی برای آکوستیک کردن سقف اتاق خواب وجود دارد. مدل آکوستیک ساده مدلی است که پنل‌ها به راحتی بر روی سقف نصب می‌شوند. مدل دیگر شبکه‌های فلزی هستند که به سقف اصلی متصل می‌شوند و نوع سوم پنل‌هایی هستند که شبیه به پازل می‌باشند و چیدمان آنها اهمیت بسیاری دارد و اگر به درستی نصب نشوند نمی‌توانند وظیفه خود را انجام دهند.

سوالات متداول عایق صوتی اتاق خواب

پشم سنگ‌ها مواد مورد نیاز در تولید پنل‌های آکوستیک هستند. پشم سنگ عایقی است که صدا را به خود جذب می‌کند و مانع از عبور آن به بیرون میشود.

عایق صوتی اتاق خواب معمولاً از جنس فوم‌های هرمی، شانه تخم مرغی، بیس ترب، دیفیوزر و غیره می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *