group 1185 2 - عایق کاری موتورخانه
کارشناس فروش

۰۹۱۲۶۰۲۸۶۳۴

عایق کاری موتورخانه

عایق کاری موتورخانه-ayeghsoti.com

عایق کاری موتورخانه چیست؟

هدف از عایق کاری موتورخانه را در این بخش بررسی می کنیم.

  • پیشگیری از تلف شدن حرارت موجود در موتورخانه. اگر موتورخانه به صورت اصولی و مناسب عایق کاری نشود، میزان بسیار زیادی حرارت از آنجا تلف خواهد شد.
  • زیبا کردن موتورخانه. در سیستم تاسیسات، موتورخانه یکی از قسمت‌هایی است که زیبایی آن، بر روی کیفیت کار تاثیر گذار است . در صورتی که در موتورخانه از بهترین چیلر‌ها و پمپ‌ها و بویلر‌ها و سایر تجهیزات استفاده شود ولی ظاهر موتورخانه زیبا نباشد، کیفیت کار تاسیسات به شکل محسوسی پایین خواهد آمد. عایق کاری مناسب موتورخانه، بیشترین تاثیر را در زیباسازی آن دارد. هر چقدر که از عایق زیبا با روکش‌های آلومینیومی در موتورخانه استفاده شود، زیبایی موتورخانه، زیادتر خواهد شد. به بیان دیگر، عایق موتورخانه می‌تواند همه عیب‌های موجود در موتورخانه را بپوشاند.
  • پیش گیری از یخ زدگی آب درون موتورخانه. در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور ایران در فصل زمستان، دمای هوا به زیر صفر درجه تنزل پیدا می‌کند. استفاده از عایق در محیطهای با دمای زیر صفر، باعث جلوگیری از یخ زدن لوله و همچنین ترکیدن آن می‌شود.
فهرست مطالب
  •  پیش گیری از عرق کردن لوله. در فصل گرم سال وقتی آب سرد از درون لوله‌ها عبور می‌کند، معمولاً لوله دچار تعریق می‌شود و آب به صورت چکه چکه از لوله به بیرون ریخته می‌شود. اگر عایق کاری مناسبی بر روی لوله‌ها صورت پذیرد این عایق کاری از چکه کردن آب  از روی سطح لوله پیش گیری خواهد کرد.

روش عایق کاری موتورخانه

عایق کاری موتورخانه به خوبی می‌تواند جلوی اتلاف انرژی و اتلاف حرارت را بگیرد. عایق کاری موتورخانه باعث بهینه سازی مصرف انرژی در موتورخانه خواهد شد. وقتی می‌توانیم بگوییم عایق کاری موتورخانه به صورت اصولی انجام شده است که از هیچ یک از قسمت‌های موجود در موتورخانه اتلاف دما و حرارتی صورت نپذیرد.

 برای عایق کاری موتورخانه باید ابتدا لوله‌های موتورخانه اندازه گیری شوند. پس از آن، عایق را مطابق اندازه‌ای که به دست آمده است، برش می‌دهیم و از هم جدا می‌کنیم. عایقی را که برش داده ایم به کمک سیم مفتول نرم به دور لوله‌ها می‌پیچانیم. برای اینکه لوله‌ها، شکل ظاهری خود را حفظ ‌کنند از مقوا استفاده می‌کنیم و مقوا را با کمک چسب‌های کاغذی به دور لوله می‌چسبانیم. به منظور  پیشگیری از خیس شدن مقوا، نایلون را دور لوله می‌چسبانیم.

 در مرحله بعد، از پلاستیک به منظور عایق کاری پارچه استفاده می‌کنیم و پارچه را برش می‌دهیم. البته باید پارچه را چند سانتی متر بیشتر از قطر لوله برش داد. در انتهای کار هم پارچه را داخل ظرفی قرار می‌دهیم که حاوی ماده مل است. در انتهای کار باید پارچه را بگیریم و آن را بر روی لوله‌ها و مخزن‌ها بکشیم. بعد از خشک شدن پارچه،  بسته به اینکه بر روی لوله آب گرم کار می‌کنیم و یا لوله آب سرد، با یک رنگ روغنی خوب و با کیفیت لوله‌ها را رنگ می‌کنیم. رنگ آمیزی لوله‌ها مرحله پایانی از عایق کاری موتورخانه است.

لوازم عایق کاری موتورخانه

فروشگاه اینترنتی ayeghsoti.com سالها است که در زمینه فروش لوازم عایق کاری موتورخانه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با خرید آنلاین از این فروشگاه و بدون نیاز به مراجعه حضوری، همه وسایل لازم برای عایق کاری موتورخانه را خریداری کنید. برخی از لوازمی که به آن ها نیاز دارید عباتند از:

  • پشم سنگ
  • پشم شیشه
  • نایلون
  • سیم عایق کاری
  • رنگ
  • مل
  • چسب
  • پارچه
  • مقوا
  • ورق آلومینیومی و ….

قیمت عایق کاری موتورخانه

عایق کاری موتورخانه روشی برای کم کردن صدای تجهیزات تاسیساتی و همچنین به منظور کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف دما است. امروزه استفاده از عایق موتورخانه به امری رایج در موتورخانه‌ها تبدیل شده است. هر  فرد یا شرکتی اگر قصد انجام کاری را داشته باشد، باید قبل از انجام آن کار، به برآورد هزینه کار مربوطه بپردازد. قیمت عایق کاری موتورخانه بدون بازدید و بررسی کارشناسان خبره قابل برآورد نیست. در زیر لیستی از عواملی را که در قیمت عایق کاری موتورخانه تاثیر گذار هستند را بیان می کنیم:

  • نوع و کیفیت مواد استفاده شده در عایق بندی موتورخانه و همچنین مقدار مواد و متریال استفاده شده، در قیمت عایق کاری موتورخانه بسیار تاثیر گذار است. بسیاری از افرادی که قصد دارند عایق کاری موتورخانه را انجام دهند به دنبال استفاده از مواد بسیار با کیفیت و گران قیمت هستند. در صورتی که بسیاری از افراد و شرکت‌ها هم سعی در کم شدن هزینه نهایی عایق کاری دارند و به همین دلیل به دنبال استفاده از متریال ارزان قیمت تر می‌روند.
  • مدت زمان انجام کار. هر چقدر که عایق بندی موتورخانه، بیشتر طول بکشد، هزینه‌ نهایی آن هم بیشتر خواهد بود.
  • روکش دار کردن عایق با ورق آلومینیوم ماستیک و مل و غیره در قیمت عایق کاری موتورخانه تاثیر گذار است.
  • ضخامت لوله‌های موتورخانه. هر چقدر ضخامت لوله‌های موتورخانه بیشتر باشد، هزینه عایق موتورخانه هم بیشتر خواهد شد.
سوالات متداول عایق کاری موتورخانه

رنگ آمیزی لوله‌ها مرحله پایانی از عایق کاری موتورخانه است.

هر چقدر ضخامت لوله‌های موتورخانه بیشتر باشد، هزینه عایق موتورخانه هم بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *