خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

عایق صوتی شانه تخم مرغی-ayeghsoti.com
آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

عایق صوتی شانه تخم مرغی چیست؟

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

عایق صوتی شانه تخمه مرغی ، به نوعی عایق گفته می‌شود که در یک طرف، شبیه به شانه تخم مرغ است. عایق صوتی شانه تخم مرغی نسوز یکی از معروف ترین انواع عایق صوتی شانه تخم مرغی است. عایق شانه تخم مرغی نسوز دارای ساختار سلول باز می‌باشد. همین امر موجب شده است این نوع عایق، امواج صوتی را در درون خود جذب نماید. همچنین عمل تبدیل انرژی مکانیکی صوت به انرژی حرارتی را هم انجام می‌دهد.

سفارش انواع عایق صوتی و دریافت قیمت بروز خدمات عایق صوتی 

فهرست مطالب

ساختار عایق شانه تخم مرغی ، تخم مرغی شکل است که موجب می‌گردد خمیدگی و تورفتگی سطح این فوم روکار زیاد باشد. این خمیدگی‌ها و تورفتگی‌ها هم همه موج‌های صوتی که در محیط وجود دارند را جذب خودشان می‌کنند و هم فرکانس‌های اضافه محیط را حذف می‌نمایند. بنابراین، فوم شانه تخم مرغی ، تعداد انعکاس‌های صوتی درون اتاق را کم می‌کند و به بهترین نحو، صدا را دفع می‌کند. بعضی از مواردی که عایق صوتی شانه تخمه مرغی در آن کاربرد فراوانی دارد در ادامه آمده است.
۱٫ در پلاتو و آمفی تئاترها کاربرد فراوانی دارد.
۲٫ در سالن‌های اجتماعات و تالار‌های کوچک و بزرگ به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
۳٫ استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی یک مکان آرام و بدون استرس و خلوت و بی سر و صدا را در محیط کار فراهم می‌کند. این نوع محیط کار، کمک فراوانی به بالا بردن کیفیت و بازدهی کار کارمند‌های سازمان‌ها و اداره‌ها و شرکت‌های خصوصی زیاد شود.
۴٫ به منظور عایق کاری دیواره‌های استودیو‌های مختلف استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که صدا منعکس نشود . در واقع، در دد روم و اتاق کنترل، از فوم شانه تخم مرغی استفاده فراوانی می‌شود.
۵٫ ریورب و فرکانس‌های بالا را حذف می‌کند. ریورب و فرکانس‌های بالا در مکانهایی که به کارخانه‌های شلوغ و پر سر و صدا و یا به ورزشگاه‌ها نزدیک هستند باید حذف گردد.
۶٫ در دیوار‌های خانه‌هایی که سر و صدا در بیرون از آن خانه‌ها زیاد است، استفاده می‌شود. در کلان شهرهای مانند تهران و کرج و شیراز و …، سر و صدای زیاد مزاحم خانه‌های مردم می‌شود. هر چند با افزایش چشمگیر تعداد خودروها و موتور سیکلت‌ها در کشور ایران، امروزه در شهرهای کوچک و حتی در روستاها هم شاهد خانه‌هایی هستیم که در معرض سر و صداهای بسیار زیادی در طول شبانه روز می‌باشند. استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی، می‌تواند اعصاب ساکنین این نوع خانه‌ها را آرام کند و آنها را از شر سر و صداهای مزاحم نجات دهد.
معمولا عایق صوتی شانه تخمه مرغی ار جنس پلی اورتان است. در خیلی از موارد، به عایق شانه تخم مرغی ، فوم شانه تخم مرغی نسوز هم گفته می‌شود. شکل تخم مرغی عایق صوتی شانه تخم مرغی و همچنین بالا و پایین‌هایی که این نوع عایق‌ها دارند باعث می‌شود که امواج شکسته شوند. پس از شکسته شدن امواج، این امواج شکسته شده، جذب عایق صوتی شانه تخم مرغی می‌شوند. بر روی عایق صوتی شانه تخم مرغی نسوز ، روزنه‌هایی وجود دارند که دارای خلل و فرج هستند. این روزنه‌ها قادر هستند طیف گسترده ای از صدا را با فرکانس بالا جذب خود نمایند. جذب این صداهای با فرکانس بالا، موجب پیش گیری از پژواک آن می‌شود.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

انواع فوم تخم مرغی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

انواع فوم تخم مرغی در سایت عایق صوتی با آدرس اینترنتی ayeghsoti.com وجود دارند. در این سایت، مقالات متعددی نیز در مورد انواع فوم تخم مرغی موجود هستند که می‌توانید آنها را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را در بین انواع عایق‌ها برای خود برگزینید.

عاق صوتی شانه تخم مرغی - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی
آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

کاربردهای عایق صوتی شانه تخم مرغی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

همانطور که در قسمت بالا گفته شد عایق صوتی شانه تخم مرغی یکی از بهترین عایق های صوتی است که در بیشتر مکان و محیط ها قابل استفاده هستند. از جمله کاربردهای عایق صوتی شانه تخم مرغی عبارتند از:
• سالن هایی که صدا زیاد می پیچد: سالن هایی مثل سالن استودیو های ضبط، سالن تئاتر، سالن اجتماعات و…. که مشکل پیچش صدا دارند باید از عایق صوتی شانه تخم مرغی استفاده کنند چون این نوع عایق قابلیت جذب پیچش صدا را دارد و باعث کاهش صدا در محیط های مختلف می شود.
• قابل استفاده در محیط‌ های اداری
• قابل استفاده در اتاق های مدیریت شرکت ها
• قابل استفاده در محیط هایی که کارخانجات پر سر و صدا هستند.
• قابل استفاده در دیوارهای خانه های آپارتمانی شهرهای بزرگ و پر سر و صدا
• قابل استفاده در محیط داخلی خودروها
• قابل استفاده در دیوارهای سالن های استودیو
• قابل استفاده در برخی منازل برای حذف صدا های افراد و بوق ماشین و….
عایق صوتی شانه تخم مرغی دارای ضخامت های معینی هستند به همین دلیل می توان در موارد متعدد از آن استفاده کرد. هر چه ضخامت عایق شانه تخم مرغی بیشتر باشد باعث جذب بیشتر پنل و اثر گذاری بیشتر بر روی فضای مورد نظر می شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که همیشه ضخامت بیشتر عایق شانه تخم مرغی باعث بهبود کارایی محیط مورد نظر نمی شود.

آیا از عایق صوتی شانه تخم مرغی می توان برای عایق صوتی لوله فاضلاب استفاده کرد ؟

یکی از روش های موثر برای عایق صوتی لوله های فاضلاب ، استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی است. این نوع عایق با ساختار متخلخل خود، امواج صوتی را جذب کرده و از انتشار آنها به محیط اطراف جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی برای لوله های فاضلاب:

کاهش صدا تا ۳۰%: عایق شانه تخم مرغی می تواند به طور قابل توجهی از صدای فاضلاب کاسته و آرامش را به فضای شما هدیه دهد.
نصب آسان: نصب این نوع عایق نیاز به تخصص خاصی ندارد و به راحتی می توانید به تنهایی آن را انجام دهید.
قیمت مناسب: عایق شانه تخم مرغی در مقایسه با سایر عایق های صوتی، قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
قابلیت انعطاف: این نوع عایق به دلیل ساختار متخلخل، به راحتی دور لوله های خمیده پیچیده می شود.
نکاتی برای استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی:

برای اثرگذاری بیشتر، عایق باید به طور کامل دور لوله پیچیده شود و هیچ درز یا شکافی باقی نماند.
در محیط های مرطوب، از عایق ضد آب برای محافظت از عایق شانه تخم مرغی در برابر رطوبت و آب استفاده کنید.
برای جذب بهتر صدا، می توانید از عایق های ضخیم تر استفاده نمایید.
شرکت عایق صوتی [نام شرکت شما] با ارائه خدمات تخصصی عایق بندی صوتی، به شما کمک می کند تا از مزایای عایق شانه تخم مرغی برای کاهش صدای فاضلاب بهره مند شوید.

کارشناسان مجرب ما در انتخاب نوع و ضخامت مناسب عایق، نحوه نصب و محاسبه متراژ مورد نیاز شما را راهنمایی خواهند کرد. همچنین، خدمات نصب عایق را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب به شما ارائه می دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

فوم عایق شانه تخم مرغی نسوز

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

فوم شانه تخمه مرغی نسوز حالت اسفنجی دارد. حالت اسفنجی این فوم، باعث منعطف شدن آن می‌شود. این نرمی و انعطاف فوم شانه تخمه مرغی نسوز باعث شده است این نوع فوم، جزء فوم‌های سلول باز به شمار بیاید. فوم شانه تخمه مرغی نسوز جزء ابزار‌های ارزان و بسیار پر استفاده در بین ابزارهای آکوستیک است. ویژگی‌های فوم شانه تخم مرغی نسوز را در ادامه آورده ایم.
۱٫ می‌توان به عنوان عایق صوتی حرارتی بهره گرفت.
۲٫ چون این فوم از جنس فوم الاستومری است، مقاوم در برابر آتش سوزی است.
۳٫ چون این فوم، به صورت شیت‌های ورقه‌ای است پس هر موقع که لازم باشد می‌توان با یک وسیله تیز، این نوع عایق را برید.
۴٫ این فوم عایق صوت و عایق حرارت و گرما است.
۵٫ این فوم، ضد آب است.
۶٫ این فوم، ضد باکتری و ضد قارچ است. در واقع این نوع عایق، سازگاری کاملی با محیط زیست دارد.
۷٫ این فوم، با عایق کوبه ای، سازگاری کاملی دارد.
۸٫ این فوم، استحکام فیزیکی خیلی زیادی دارد. این نوع عایق، در برابر پارگی در زمان اجرا و در زمان استفاده، مقاوم است.
۹٫ این فوم، وزن بسیار پایینی دارد و انعطاف پذیری آن هم بالا است. همین امر باعث شده است که این عایق، به راحتی بر روی دیوار‌های مشترک یا سایر سطوح نصب گردد.
۱۰٫ این فوم، صد درصد صدا را از بین می‌برد. این نوع عایق، برای قرار گرفتن بر روی دیوار، نیازی به ترکیب شدن با موارد دیگری مانند مینرال پلاس و پشم سنگ و الاستومریک و … را ندارد.
۱۱٫ در پشت فوم شانه تخم مرغی نسوز، چسب مسلح نخ دار وجود دارد. همین امر موجب شده است که این نوع عایق، به راحتی بر روی تمامی سطوح صاف و صیقلی تمیز بچسبد. بدیهی است که وجود هر گونه گرد و خاک و روغن و گریس و کثیفی مانع از چسبیدن این نوع عایق به سطوح می‌شود. بنابراین قبل از اینکه بخواهید فوم شانه تخم مرغی نسوز را به سطحی بچسبانید، حتما آن سطح را به خوبی تمیز کنید. فوم شانه تخم مرغی نسوز را می‌توان به راحتی به گچ و چوب و پلاستیک و بتن و فلزات چسباند.
انواع فوم شانه تخم مرغی نسوز در سایت عایق صوتی با آدرس اینترنتی ayeghsoti.com وجود دارد. در این سایت، مقالات متعددی هم راجع به عایق‌های صوتی و عایق‌های حرارتی و … وجود دارد که می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.


برای اطلاعات بیشتر درباره خرید نمد صوتی کلیک کنید

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

فوم عایق شانه تخم مرغی در تهران

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

عایق صوتی شانه تخمه مرغی را بسیاری تحت عنوان فوم عایق صوتی شانه تخم مرغی نیز می شناسند. این فوم ها به طور گسترده به منظور عایق کردن دیوارهای مکان های مختلف استفاده می شوند. تهیه و نصب این نوع از عایق صوتی و کارایی بالایی که در عایق نمودن صدا و یا ممانعت از اکوی صدا دارند، آنها را به محصولی محبوب در عایق بندی روکار دیوارها تبدیل کرده است. صد البته که کیفیت و کارایی انواع فوم شانه تخم مرغی موجود در بازار با یکدیگر متفاوت است. این فوم ها از جنس پلی یورتان یا پلی اورتان بوده و کیفیت پلی یورتان به کار برده شده در ساخت آنها، کیفیت پروسه ساخت و همچنین ضخامت متفاوتی که این فوم ها دارند، در کیفیت نهایی کار موثر است. برای تهیه و خرید فوم عایق شانه تخم مرغی در تهران سایر شهرها، لازم است که به کیفیت محصول خریداری شده دقت شده و تلاش شود که این محصول با بالاترین کیفیت (جهت دستیابی به مطلوب ترین نتیجه) تهیه و خریداری شود. اگر کنجکاو هستید که بدانید آیا فوم شانه تخم مرغی برای عایق بندی فضای شما مناسب است و در صورت مناسب بودن آن را از یک منبع مطمئن و معتبر با بالاترین کیفیت تهیه کنید، کافیست با مشاوران متخصص ما در گروه عایق صوتی تماس بگیرید تا شما را در جزئی ترین مسائل مربوط به عایق صوتی راهنمایی کنند.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

پنل اکوستیک شانه تخمه مرغی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

پنل اکوستیک شانه تخمه مرغی، تمام آلودگی‌های صوتی را از محیطی که در آن نصب شده است، دور می‌کند. در واقع پنل اکوستیک شانه تخمه مرغی، توان جذب همه صداهای محیط را دارد و می‌تواند کاری کند که هیچ صدایی به بیرون درز نکند. در بعضی از مواقع، پنل اکوستیک شانه تخمه مرغی، وظیفه پخش کردن صدا را در محیط برعهده دارد. در واقع، پنل اکوستیک شانه تخمه مرغی، صدا را منعکس می‌کند. کار دیگری که پنل اکوستیک شانه تخمه مرغی، می‌تواند انجام دهد این است که نویز‌های محیط را برطرف کند و کاری کند که صدای شفاف و بدون خش و بدون هیچ مشکلی تولید شود. از این پنل، در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. شما باید متناسب با محیط خود و متناسب با انتظاری که از پنل اکوستیک شانه تخمه مرغی دارید، اقدام به خرید آن کنید. در سایت عایق صوتی، انواع پنل اکوستیک شانه تخم مرغی موجود هستند. مزیت سایت این است که با مشتریان خود صادق است و محصولات بی کیفیت و تقلبی را به جای محصولات اصلی به مشتریان خود نمی فروشد. سایت عایق صوتی سالها است که در زمینه فروش انواع عایق صوتی از جمله عایق صوتی شانه تخم مرغی فعالیت می‌کند. محیط آکوستیک باید یک سری مشخصات و ویژگی‌ها داشته باشد تا بتوان در آن محیط به صورت استاندارد اقدام به ضبط صدا کرد. در واقع اگر بخواهیم صوت استاندارد و به درد بخوری ضبط کنیم، باید این ویژگی‌ها که در ادامه آورده ایم در محیط وجود داشته باشند.

  1. نباید هیچ گونه صدایی از بیرون از محیط به درون محیط نفوذ کند. طبیعتاً وجود عایق‌های استاندارد در دیوارها و سقف محیط، برای جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان ضروری است.
  2. می‌بایستی صدای خواننده و ساز نوازنده‌ها به صورت یکنواخت باشند. در بسیاری از موارد، متاسفانه صدای خارج شده از یک یا چند ساز خاص، بیشتر از صدای سازهای دیگر است. این چنین محیطی را به هیچ عنوان، نمی توان محیط آکوستیک نامید.
  3. می‌بایستی صدای داخل محیط به بیرون از محیط نفوذ پیدا نکند و هیچ مزاحمتی برای ساختمان‌های بیرون از محیط و یا افراد بیرون از آن محیط ایجاد نکند.
  4. باید خواننده و نوازنده‌های سازهای مختلف بتوانند به خوبی و به راحتی صدای خود و صدای دیگران و صدای ساز خود را بشنوند.
  5. به هیچ عنوان نباید انعکاس پیدا کردن صدا، موجب ایجاد مزاحمت برای خواننده و نوازنده‌های ساز شود. همچنین انعکاس صدا نباید افت کیفیت را به دنبال داشته باشد.
آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

ویژگی های عایق صوتی شانه تخم مرغی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

یکی از مهمترین اهدافی که افراد در زمان خرید عایق صوتی به دنبال دستیابی به آن هستند، ممانعت از عبور صدا از یک محیط به محیطی دیگر می باشد. با در نظر گرفتن این هدف و دستیابی به آن می توان ویژگی های مهم دیگری را نیز در عایق صوتی مختلف از جمله عایق صوتی شانه تخمه مرغی بررسی کرد. بر همین اساس است که ما در گروه عایق صوتی به خریداران عزیز توصیه می کنیم که یک عایق صوتی متناسب با محیط خود انتخاب کنند. این کار نیز تنها از طریق آشنایی کامل با ویژگی های هر نوع عایق صوتی از جمله ویژگی های فوم شانه تخم مرغی امکان پذیر است. بنابراین چنانچه قصد خرید عایق صوتی شانه تخم مرغی و هر نوع عایق صوتی دیگر را دارد توصیه ما به شما، دریافت مشاوره های تخصصی از مشاوران گروه عایق صوتی می باشد. چرا که بررسی تک تک ابعاد انواع عایق صوتی برای افراد امکان پذیر نیست. این در حالی است که مشاوران ما در گروه عایق صوتی به طور کامل با تمامی ویژگی های انواع عایق صوتی آشنایی داشته و شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی می کنند. تعدادی از ویژگی های عایق صوتی شانه تخمه مرغی عبارتند از:

  • سبک و کم وزن؛
  • استحکام بالا در برابر پارگی در زمان جابجایی و اجرای عایق صوتی؛
  • ضد قارچ، باکتری و انواع میکروارگانیسم ها؛
  • در نوع نسوز آن وجود مقاومت بالا در برابر آتش سوزی؛
  • ضد رطوبت؛
  • ممانعت از انتقال صدا در بین دو محیط با توانایی بسیار بالا؛
  • جلوگیری از اکو و بازتاب صدا؛
  • قابلیت برش آسان بر اساس سطوح مورد نیاز؛
  • داشتن ظاهری شکیل و زیبا؛
آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

استفاده از فوم شانه تخم مرغی در دکوراسیون داخلی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی در دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلفی مانند استودیوهای صدا، سالن‌های کنفرانس، سالن‌های همایش و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فوم‌ها علاوه بر جذب صدا، قابلیت کاهش نویز و بهبود کیفیت صدا را نیز دارند. به علاوه، فوم شانه تخم مرغی دارای ظاهری جذاب و زیبا است و می‌تواند در طراحی داخلی فضاهای مختلف استفاده شود.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

اجرای عایق شانه تخم مرغی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

ممکن است افراد تصور کنند که از انتخاب تا اجرای عایق صوتی شانه تخم مرغی و هر نوع عایق دیگری کار آسانی می باشد. درست است که با تهیه عایق صوتی شانه تخمه مرغی و هر عایق دیگری به راحتی می توان آن را بر روی دیوار یا سطوح دیگر نصب کرد؛ اما توصیه ما به شما این است که از زمان تصمیم گیری برای انتخاب نوع عایق صوتی تا زمان اجرای عایق صوتی شانه تخمه مرغی با متخصصین این حوزه مشورت کنید. چرا که سطوح و مکان های مختلف ممکن است به نوع متفاوتی از عایق صوتی و با ضخامت های گوناگون نیاز داشته باشند. از طرفی دیگر نحوه اجرای عایق صوتی شانه تخم مرغی و هر نوع عایق دیگری نیز باید به صورت حرفه ای انجام گردد. چرا که گاهی در نظر گرفتن هسته های اصلی انتقال صدا در یک محیط توسط یک فرد متخصص با دقت و توجه بالاتری صورت گرفته و روند اجرای عایق صوتی با کیفیت بالاتری صورت می پذیرد. در هر حال اجرای عایق صوتی شانه تخم مرغی کار ناممکن و نشدنی برای افراد معمولی نیست. چرا که این نوع عایق صوتی و بسیار دیگر از انواع عایق صوتی به صورت یک رو چسبی بوده و با تکنیک چسباندن می توان آنها را بر روی دیوارها و سطوح مختلف نصب نمود.

عایق شانه تخم مرغی - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

سطح را آماده کنید: قبل از نصب فوم، مطمئن شوید که سطح تمیز، خشک و عاری از هرگونه زباله است. در صورت لزوم، سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هرگونه گرد و غبار یا آلودگی پاک شود.

تعیین طرح: در مورد قرار دادن پانل های فوم تصمیم بگیرید. اندازه اتاق، محل منبع صدا و هر گونه موانع احتمالی را در نظر بگیرید.

فوم را اندازه گیری و برش دهید: از یک نوار اندازه گیری برای اندازه گیری طول و عرض سطحی که فوم را در آن نصب می کنید استفاده کنید. پانل های فوم را با استفاده از یک چاقوی تیز یا قیچی به اندازه مناسب برش دهید.

چسب زدن: مقدار کمی چسب را به پشت هر پانل فوم بزنید. می توانید از چسب دو طرفه یا چسب اسپری استفاده کنید. هنگام استفاده از چسب حتماً دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

فوم را نصب کنید: هر پانل فوم را با احتیاط روی سطح فشار دهید، از یک گوشه شروع کنید و به سمت عرض حرکت کنید. برای اطمینان از تماس خوب بین فوم و سطح، محکم فشار دهید.

شکاف ها را پر کنید: در صورت لزوم، قطعات کوچکتر فوم را برش دهید تا شکاف بین پانل های فوم بزرگتر پر شود.

به خاطر داشته باشید که فرآیند نصب دقیق ممکن است بسته به نوع فوم و سطحی که آن را روی آن نصب می کنید متفاوت باشد. حتماً دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و هرگونه اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

مقایسه کارایی فوم شانه تخم مرغی با سایر فوم های آکوستیک

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین فوم‌های صوتی برای کاهش نویز در فضاهای صوتی است. با این حال، برای مقایسه کارایی آن با سایر فوم‌های صوتی، باید در نظر داشت که هر فوم با توجه به ساختار و خواص متفاوت خود، به دلایلی برای یک کار خاص مناسب است. بنابراین، بهتر است هر فوم را به صورت مجزا بررسی کرد.

فوم شانه تخم مرغی، از پلی یورتان با ساختار پوسته‌ای سفت تشکیل شده است که از داخل خالی است. به دلیل ساختار سفت آن، مقاومت به فشار بالا و دوام زیادی دارد. این فوم صوت را جذب کرده و در عین حال نور خورشید و رطوبت را نیز جذب می‌کند. از این رو، این فوم به خوبی در فضاهایی که نیاز به جذب صدا، کنترل نور و رطوبت دارند، عملکرد خوبی دارد.

در مقایسه با سایر فوم‌های صوتی، می‌توان گفت که فوم شانه تخم مرغی دارای مقاومت و دوام بیشتری است. از این رو، این فوم در مکان‌هایی که نیاز به تحمل فشار و سایر خسارات مکانیکی دارند، بهترین انتخاب است. اما اگر هدف جذب صدا باشد، فوم‌های سلول باز، با ساختاری متفاوت، می‌توانند در برخی موارد بهترین گزینه باشند. این فوم‌ها کمترین مقاومت به فشار وزن کمتری نسبت به فوم شانه تخم مرغی دارند، اما به خوبی صدا را جذب می‌کنند.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

خرید فوم شانه تخم مرغی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

قبل از خرید فوم شانه تخمه مرغی است لازم است به چندین نکته توجه کنید. در قدم اول لازم است که شما در مورد مناسب بودن این محصول برای عایق بندی سطوح و دیوارهای خود اطمینان حاصل کنید. در قدم بعدی توجه به کیفیت محصول خریداری شده به قدری مهم است که می تواند نتیجه حاصل از عایق کاری دیوار و سایر سطوح را به کلی تحت تاثیر قرار دهد. خرید عایق صوتی شانه تخم مرغی با مناسب ترین ضخامت تهیه شده از با کیفیت ترین مواد اولیه و در بهترین شرایط ساخت کمک می کند که نتیجه مورد انتظار از عایق بندی سطح مورد نظر را کسب نمایید. به همین منظور می توانید با مشاوران ما در گروه عایق صوتی تماس گرفته و با مطرح کردن دغدغه های خود در زمینه انواع عایق صوتی برای سطوح مختلف، بهترین خرید عایق صوتی شانه تخم مرغی و سایر انواع عایق صوتی را انجام دهید.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

قیمت شانه تخمه مرغی

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

پستی و بلندی های موجود در عایق صوتی شانه تخمه مرغی سبب می شود که این نوع از عایق صوتی به یکی از بهترین متریال ها جهت جلوگیری از عبور صدا و همچنین جذب نویز ها و صداهای اضافی موجود در محیط تبدیل گردد. با وجود محبوبیت و کارایی بالایی که عایق صوتی شانه تخم مرغی دارد، این عایق را می توان در دسته عایق های با قیمت مناسب دسته بندی کرد. صد البته که فاکتورهای بسیاری بر قیمت شانه تخمه مرغی موثر هستند. به طور مثال دو نوع عایق صوتی شانه تخمه مرغی با ضخامت های متفاوت دارای قیمت متفاوتی نیز می باشند. چرا که بر هر میزانی که ضخامت عایق صوتی شانه تخمه مرغی و سایر عایق صوتی دیگر بالاتر باشد توانایی آن در فیلتر کردن صداهای محیط و همچنین جلوگیری از بازتاب صدا بالاتر می رود. همانگونه که گفته شد عایق صوتی شانه تخم مرغی از مواد اولیه پلی یورتان یا پلی اورتان ساخته شده است. کیفیت این مواد اولیه در کنار میزان دقت و کیفیتی که در پروسه تولید عایق صوتی شانه تخمه مرغی به کار گرفته می شود می تواند کیفیت محصول نهایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه موجب تفاوت در قیمت این عایق می گردد.

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

آیا عایق شانه تخم مرغی نسوز است یا خیر؟

آیکون 3 1 - خرید عایق‌ صوتی شانه تخم مرغی

برای پاسخ به این سوال، باید به نوع ماده‌ای که در ساخت این عایق‌ها به کار رفته است، توجه کنیم.

عایق‌های شانه تخم مرغی در دو نوع کلی تولید می‌شوند:

عایق شانه تخم مرغی پلی یورتان: این نوع عایق از جنس فوم پلی یورتان سلول باز است که به طور ذاتی قابل اشتعال می‌باشد.
عایق شانه تخم مرغی پلیمری: این نوع عایق از جنس فوم‌های پلیمری خاص مانند پلی اتیلن یا پلی استایرن است که با افزودنی‌های ضد اشتعال تولید می‌شوند و نسوز یا کند سوز هستند.
بنابراین، می‌توان گفت که عایق صوتی شانه تخم مرغی فلکسی از نوع نسوز و کند سوز می‌باشد.

سوالات متداول عایق صوتی شانه تخم مرغی

عایق صوتی شانه تخم مرغی نسوز دارای ساختار سلول باز می‌باشد. همین امر موجب شده است این نوع عایق، امواج صوتی را در درون خود جذب نماید. همچنین عمل تبدیل انرژی مکانیکی صوت به انرژی حرارتی را هم انجام می‌دهد.

معمولا عایق صوتی شانه تخم مرغی ار جنس پلی اورتان است. در خیلی از موارد، به عایق صوتی شانه تخم مرغی، فوم شانه تخم مرغی نسوز هم گفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *